فوت ۳۲۳ نفر در تصادفات آذربایجان‌شرقی
فوت ۳۲۳ نفر در تصادفات آذربایجان‌شرقی
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در چهار ماهه اول امسال ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان ۳۲۳ نفر بود.

به گزارش عصرتبریز، آرتین کمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در چهار ماهه اول امسال ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی ۳۲۳ نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته‌ها ۲۹۶ نفر بوده حدود ۹ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان ۲۵۷ نفر مرد و ۶۶ نفر زن بودند.

کمالی افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۲۲۵ فوتی در جاده های برون شهری و روستایی، ۶۴ نفر در مسیرهای درون شهری، ۵ نفر در جاده های خارج از استان و۲۲ نفرنامعلوم و سایر راهه گزارش شده است، همچنین در طی مدت مذکور ۱۰ نفراز این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و ۱۲ نفرنیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه درتیر ماه امسال ۹۳ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۹۲ نفر بود یک نفردر یکماه افزایش یافته است.

کمالی همچنین گفت: در طی چهار ماهه اول امسال تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۶ هزارو ۲۴۱ نفر بوده است که از این تعداد ۴ هزارو ۴۴۴ نفرمرد و یک هزار و ۷۹۷ نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی ۶ هزارو ۲۸۰ نفر گزارش شده بود یک درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در تیرماه امسال یک هزار و ۹۱۱ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که یک هزار و ۸۰۶ نفر بوده ۱۰۵ نفر افزایش نشان می‌دهد.

کمالی خاطرنشان کرد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال ۹۷ در استان ۹۱۷ نفر بود که از این تعداد ۱۷۳ نفر زن و ۷۴۴ نفر مرد بوده است. مصدومین این حوادث نیز درسال ۹۷ بالغ بر ۱۸ هزار و ۱۸۵ نفر گزارش شده است.