قدرت دفاعی ایران ادبیات دشمن را تغییر داده است
قدرت دفاعی ایران ادبیات دشمن را تغییر داده است
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمن قبلا با بیان روی میز بودن گزینه نظامی ایران را تهدید کرد ولی ایران اسلامی آنها را وادار به تغییر ادبیات کرده است.

به گزارش عصرتبریز، امیر دریادار رستگاری امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز و در جمع نمازگزاران با اشاره به فرارسیدن سالروز صنعت دفاعی در ۳۱ مرداد اظهار کرد: در حال حاضر صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و آمادگی به سر می‌برد و دشمنان با وجود همه خباثت و شیطنت‌هایی که علیه صنایع دفاعی می‌آورد، نه تنها خللی بر اراده فرزندان شما در صنایع دفاعی نیاورده است بلکه هر روز شاهد رشد و توسعه و شکوفایی وزارت دفاع و نیروهای مسلح هستیم.

وی افزود: شیرینی این اقتدار زمانی در وجود همه گوارا خواهد بود که نیم نگاهی به گذشته صنایع دفاعی داشت چراکه قبل از انقلاب، فقط ۱۷ قلم قطعه تولید می‌شد که عمدتاً سلاح انفرادی اعم از تفنگ ژ۳، باروت و مین و گلوله بود و ۴۰ هزار مستشار خارجی خدمت می‌کردند که تمام مسولیت نگهداری و ساخت و تولید را بر عهده داشتند و اجازه تفکر و اندیشیدن به متخصص ایرانی را نمی‌دادند.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توضیح داد: قبل از انقلاب اسلامی ایران اگر دستگاهی باید تعمیر می‌شد، باید در خارج از کشور انجام می‌گرفت ولی با پیروزی انقلاب و روحیه خودباوری که امام راحل در باور انسان‌ها ایجاد کرد، چشم‌انداز و افق جدیدی روی نیروهای متخصص باز شد.

وی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال انواع تهاجم بر ایران وارد شده است، گفت: دهه اول حمله همه جانبه ارتش بعثی و اخراج مستشاران به کارگیری سامانه‌ها و تامین قطعات جزو الزامات جدی صنایع دفاعی بود، از این‌رو نهضت قطعه‌سازی شکل گرفت.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: ارتش بعثی سه نوبت بازسازی داشت ولی ما حتی یک سیم خاردار هم نمیتوانستیم وارد کنیم.

امیر دریادار رستگاری بیان کرد: در دهه دیگر ارتقای سامانه افزایش میزان برد، سرعت، دقت نقطه‌زنی، سهولت در کاربری و سهولت در به کارگیری از جمله اهداف بود.

وی خاطرنشان کرد: در دهه چهارم و با گذشت ۳۰ سال از عمر صنایع دفاعی و تربیت ده‌ها طراح، وارد عرصه طراحی نظامی و ساخت محصولات صورت گرفت که همه این ساخت‌ها متکی بر اندیشه ناب ایران و سرانگشتان ایرانی است.

معاون وزیر دفاع بیان کرد: امروز ساخت موشک‌های بالستیک زمین به زمین، زمین به هوا، هوا به هوا و هوا به دریا توسط فرزندان این سرزمین انجام می‌گیرد.

وی افزود: ساخت انواع موشک‌های ماهواره‌بر سیمرغ و سفیر، توانایی طراحی ساخت جنگنده کوثر موجب بهت و حیرت جهانیان شد به طوریکه ابتدا ما را مسخره می‌کردند که اف‌۱۴ را رونمایی کردند ولی وقتی ۲۹ فروردین این جنگنده روی حرم امام رحمت‌الله حرکات اکروباتیک انجام داد، فهمیدند که ایران دارای چه قدرتی است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: برای ساخت یک جنگنده باید موتور توربین، بدنه آیرودینامیک و تسهیلات ساخته شود و افتخار داریم تمام جنگنده‌ در داخل ایران و توسط متخصصان داخلی ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه الان توانایی طراحی ساخت انواع بالگردها تهاجمی و پشتیبانی توسط متخصصان را داریم که تولید هم می‌شود، گفت: ایران اسلامی در ساخت پهباد جزو چند کشور برجسته دنیا با برد بلند و مقاوم است و تولید سامانه راداری با رصد اُبتیکی و حمل و موشک را دارد.

امیر دریادار رستگاری، دستاوردهای نظام مقدس در بخش دریا را مورد اشاره قرار داد و گفت: ساخت انواع زیردریایی کلاس سبک از این مواردی استکه رونمایی شد و یا در ابتدای سال جاری جدید زیردریایی کلاس متوسط به نام جمهوری اسلامی ایران در اعماق اقیانوس هند در حال حراست از آب‌های سرزمینی است.

وی ادامه داد: ایران در ساخت شناورهای تندرو جزو پنج کشور اول دنیا می‌باشد در حالی که خیلی از ابرقدرت‌ها قادر به طراحی این شناورها نیستند.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: در حال حاضر در ساخت انواع هواناو و قایق پرنده به خودکفایی کامل رسیده‌ایم همچنین در رزم زمینی توانستیم تا تانک کرار را بسازیم که با تانک نسل پنجم چلنجر انگلیسی، روسی و آمریکایی برابری می‌کند و حتی این تانک در سرعت بالا توانایی اجرای آتش اتوماتیک روی هدف را دارد و با سامانه لیزری و اُپتیک هدف‌های متفاوت را می‌تواند نشانه گیرد.

وی متذکر شد: در حوزه الکترونیکی و در ساخت سامانه‌های مخابراتی در خودکفایی کامل هستیم.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: در زمینه تولید تمام رادارهای مورد نیاز هوایی سطحی در کشور به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

امیر دریادار رستگاری بیان کرد: تجهیزات حسگر زیردریا، تاسیسات و تجهیزات الکترونیکی از دیگر مواردی است که ایران به خودکفایی رسیده است.

وی تصریح کرد: ایران با فرماندهی و هدایت بی‌بدیل فرماندهی کل قوا و در ساخت صنایع قدرت‌ساز و قدرتمند دفاعی و نیروهای مسلح همیشه هوشیار بوده و در پا به رکاب و با فرهنگ عاشورایی حضور همیشه در صحنه مواجه است.

معاون وزیر دفاع تاکید کرد: دشمن قبلا با بیان روی میز بودن گزینه نظامی ایران را تهدید کرد ولی ایران اسلامی آنها را وادار به تغییر ادبیات کرده است و حتی الان پرهیز از جنگ با ایران در سایه اقتدار صنایع دفاعی دارند.

وی متذکر شد: البته ساقط کردن پهپاد آمریکایی در ارتفاع ۶۰ هزار پایی، آن هم با یک موشک ساخت کشورمان نیز آمریکاهایی را بار دیگر با تجهیزات و اقتدار ایران روبه رو کرد.

رستگاری اذعان کرد: ترامپ به خاطر نوعدوستی نبود که از حمله نظامی به ایران منصرف شد بلکه به درخواست فرماندهان آمریکا از ترامپ بود که به صراحت اعلام کردند که در محاسبات خود برای حمله نظامی به ایران دچار خطای راهبردی شده و اگر حمله‌ای شود، نیروهای مسلح ایران جواب کوبنده‌ای به آنها خواهند داد.

وی در ادامه گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دهه پنجم حیات خود همچنان با اقتدار و سربلندی در گام دوم تبیین شده، قدم خواهد برداشت.