دولت برای سلامتی مردم تصمیمات جدی بگیرد
دولت برای سلامتی مردم تصمیمات جدی بگیرد
رئیس شورای شهر تبریز تاکید کرد: دولت باید برای سلامتی مردم و حفظ محیط زیست تصمیمات جدی بگیرد و کارهای جدیدی را با حداقل هزینه‌ها انجام دهد.

به گزارش عصرتبریز، شکور اکبرنژاد در مراسم افتتاحیه مرکز طب پیشگیری و ارتقاء سلامت جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی، احترام به محیط زیست و اصلاح سبک تغذیه‌ای را از عوامل موثر در ارتقاء سلامتی مردم عنوان کرد و گفت: طبق آمارهای اعلامی از سوی سازمان بهداشت جهانی، مصرف گوشت در ایران زیاد بوده در حالی که به منظور رسیدن هر یک کیلو گوشت بر سر سفره‌های ما ۲۵ هزار لیتر آب مصرف می‌شود، از این رو نیاز داریم تا احترام به محیط زیست سبک تغذیه‎ایمان را برای بهره‌مندی از سلامتی اصلاح کنیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه عادت کرده‌ایم بر اساس شنیده‌ها و باورهایی که نسل به نسل به ما منتقل شده است، عمل ‌کنیم و کسی مطالعه‌ای انجام نمی‌دهد که این روش درست است یا نه.

اکبرنژاد در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که تلویزیون ما به خاطر هزینه‌ای ناچیز پفک‌ نمکی تبلیغ می‌کند و قهرمانان علمی ما مهجور مانده‌اند و در جامعه‌ای که قیمت بنزین از آب ارزان‌‌تر باشد، هر چقدر هم برای پیشگیری تلاش کنیم، نتیجه‌ای ندارد.

  • منبع خبر: ایسنا