هاشم‌زاده: با این دعواها آبروی نظام را می‌برند
هاشم‌زاده: با این دعواها آبروی نظام را می‌برند
یک عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که «اختلاف آیت‌الله یزدی و آملی لاریجانی دعوای روحانیت نیست»، گفت: این جدال‌ها مردم را خسته کرده است. مردم این دعواها را نمی خواهند و این دعواها به نفع مردم نیست.

به گزارش عصرتبریز، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اختلاف آیت الله یزدی و آملی لاریجانی اظهار کرد: این جدال‌ها مردم را خسته کرده است. حرف من این نیست که چه کسی درست می گوید. این دعواها همیشه بوده و یکی دو مورد نیست. با خودی‌ها هم همین طور هستیم، با مخالفان دعوا داریم. این آبروی آن را می‌برد، آن آبروی این را می‌برد و در کل با این دعواها آبروی نظام را می‌برند.

وی با اشاره به این‌که «این دعواها دعوای روحانیت نیست»، ادامه داد: ما به این دعواها عادت کرده‌ایم. یک نفر که موضوعی را صلاح نمی داند، انتقادی می کند و دیگری آن انتقاد را برنمی‌تابد و جواب تند می‌دهد. من کاری ندارم که آیت الله یزدی حرف درستی زده است یا نه ولی وی آدم معتقدی است و اگر چیزی خلاق اعتقادش ببینید، آن را مطرح می‌کند و براساس اعتقادش حرف می زند. این دعواها، دعوای روحانیت یا دعوای جناحی نیست. یک طرف وظیفه شرعی خود می‌داند که انتقاد خود را مطرح کند و طرف مقابل هم انتقاد را برنمی‌تابد و تندتر جواب می‌دهد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این‌که «جواب‌هایی که به آیت آلله یزدی داده شده است، جواب تندی بوده و درست نیست»، افزود: واقعیت این است که به عملکرد قوه قضاییه انتقاد وارد است. مسئولان اگر نتوانستند مسئولیت خود را کامل انجام دهند، باید از مردم عذرخواهی کنند اما متاسفانه همه ما طلبکاریم. حرف من درباره یک نفر نیست و کلی می گویم. این مردم، مردم خوبی هستند اما در شرایط بدی زندگی می‌کنند. عده ای از مردم نه درآمد مشخصی دارند و نه مسکن دارند. چه کسی باید پاسخگوی این مردم باشد؟ در این شرایط همه ما از مردم طلبکاریم و شعار می‌دهیم.

هاشم‌زاده هریسی تاکید کرد: مردم نان، دارو و درمان، کرامت، عزت، عدالت و آرامش می خواهند. مردم این دعواها را نمی‌خواهند. این دعواها به نفع مردم نیست. ما باید این مردم را نگهداریم. مردم موشک، بمب اتم و پدافند غیرعامل کشور هستند اما ما به جای حل مشکلات مردم، شعار داده و سر مردم منت می گذاریم. کسی که مسئول یک قوه یا سازمان است، باید تحمل انتقاد داشته باشد. عده‌ای می‌گویند در دوران مسئولیت یک فرد نباید انتقاد مطرح کنیم تا او تضعیف نشود که این حرف اشتباهی است و در همان دوران مسئولیت باید انتقادات مطرح شود. اما وقتی مسئولی قدرت دارد، کسی جرات انتقاد ندارد.

وی با بیان این‌که «نمی‌گویم با انتقاد کسی را دستگیر می‌کنند»، خاطرنشان کرد: با این حال عده‌ای یا از انتقادکردن می ترسند یا رودربایستی داشته یا معتقد هستند که نباید بخاطر تضعیف دستگاه، انتقاد کنند. در مقابل هم عده‌ای اشکالات را بزرگنمایی می کنند. مسئولان هم باید تحمل نقد را داشته باشند و به مردم بگویند اگر نتوانستم انتظارات شما برآورده کنم، عذر می‌خواهم. چه کسی می‌تواند ادعا کند که مسئولیت خود را کامل انجام داده است؟ اگر همه مسئولان مسئولیت خود را کامل انجام داده بودند که شرایط کشور اینگونه نبود. فقط اینگونه نیست که مجلس یا قوه مجریه خوب کار نکرده باشد.همه ما مسئول هستیم. اگر وظایف به خوبی انجام می‌شد، این مشکلات پیش نمی‌آمد.

وی در پایان گفت: با شعار دادن مردم آرام نمی شوند و دیگر کلاه سرشان نمی رود.اگر مردم مشاهده کنند که مسئولان به اشتباهات خود پی برده و درصدد اصلاح عملکردهای خود هستند، در صحنه می‌مانند. مردم اسلام، انقلاب و نظام را دوست دارند ولی می‌بینند که مسئولان به آن‌ها نمی رسند.