تبریز برای مواجهه با بالایای طبیعی آمادگی ندارد
تبریز برای مواجهه با بالایای طبیعی آمادگی ندارد
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز گفت: در صورت وقوع هر اتفاق و یا بلایای طبیعی، هیچ آمادگی اولیه ای در مواجهه با این بلایا نداریم.

به گزارش عصرتبریز، عبدالله تقی پور در جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری با بررسی نامه استانداری در خصوص پدافند غیر عامل و احداث پارک بازیافت توسط شهرداری منطقه هفت با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری تبریز در خصوص مدیریت بحران وبلایای طبیعی باید مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: مدتهاست که موضوعات مرتبط با مدیریت بحران در حد حرف و سخن باقی مانده و عملکردی در این خصوص دیده نمی شود.

وی گفت: در صورت وقوع هر اتفاق و یا بلایای طبیعی، هیچ آمادگی اولیه ای در مواجهه با این بلایا نداریم.

تقی پور با بیان اینکه این قضایا باید با حساسیت بیشتری پیگیری شود تاکید کرد: مشکلات ساختاری مدیریت بحران باید جمع آوری شده و چارت مشخصی از زیر مجموعه ی این مدیریت مشخص شود.

وی با اشاره به همایش ها و آموزش های صورت گرفته در این زمینه اظهار داشت: این میزان از آموزش ها کافی نیست و بر اساس آمار اعلام شده بسیاری از مرگ میرهای ناشی از حوادث طبیعی از کمبود اطلاعات در برخورد با این بالایا اتفاق می افتد.

تقی پور تصریح کرد: نبود تیم آماده و سازمان دهی شده برای مقابله با بحران، کمبود تجهیزات و تعریف نشدن صحیح وظایف از جمله ی دیگر معضلات در زمینه مدیریت بحران است.