تبریز می‌تواند مقصد گردشگران آفریقایی باشد
تبریز می‌تواند مقصد گردشگران آفریقایی باشد
شهردار تبریز گفت: گسترش روابط میان تبریز و افریقای جنوبی می تواند این شهر را به مقصد گردشگران آفریقایی تبدیل کند.

به گزارش عصرتبریز، ایرج شهین باهر در دیدار با ویکامازوری کومالو، سفیر آفریقای جنوبی در ایران با بیان ویژگی های شهر تبریز گفت: با توجه به قدمت، ویژگی های آب و هوایی و فرهنگی تبریز، این شهر می تواند مقصد گردشگران آفریقایی باشد.

او با اعلام آمادگی شهرداری تبریز برای ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه گردشگری بین تبریز و آفریقای جنوبی گفت: تبریز می تواند محور ارتباط میان گردشگران ایران و آفریقای جنوبی باشد.

شهردار تبریز افزود: اگر شاهد توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی تبریز و آفریقای جنوبی باشیم، می توانیم به این هدف دست پیدا کنیم.

او در تشریح شرایط اقتصادی تبریز اظهار داشت: تبریز در حوزه صنایع دستی تولید منحصربه فرد داشته و به طور خاص در صنعت فرش دستباف به عنوان پایتخت فرش جهان معرفی شده است.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه تبریز قطب اقتصادی کشور است و آفریقای جنوبی می تواند از این پتانسیل برای گسترش روابط با ایران استفاده کند ادامه داد: کارخانه تراکتورسازی تبریز نیز یکی از کارخانه هایی است که در سال های گذشته با کشور آفریقای جنوبی همکاری داشته و امیدواریم این همکاری در سال های آینده در حوزه های مختلف گسترش پیدا کند.

او با اشاره به اینکه شهرداری تبریز برای گسترش روابط فرهنگی، اقتصادی و گردشگری آماده است با یکی از شهرهای آفریقای جنوبی پیوند خواهرخواندگی امضا کند، اظهار داشت: تبریز به عنوان یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران آماده است با یکی از شهرهای آفریقای جنوبی که از ابعاد مختلف به تبریز نزدیک باشد پیوند خواهرخواندگی امضا کند. این اقدام می تواند اولین گام مهم در راستای همکاری بیشتر باشد.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه امضای پیمان خواهرخواندگی می تواند منشا همکاری های مختلف باشد، گفت: پس از امضای این تفاهم نامه می توانیم از تجارب دو شهر در حوزه های مختلف از جمله دانش مدیریت شهری همکاری کنیم.

او اظهار داشت: شهر تبریز فرصت های سرمایه گذاری با توجیه اقتصادی مناسب دارد که سرمایه گذاران آفریقای جنوبی می توانند در آنها سرمایه گذاری کرده و از سود مناسب آن بهره مند شوند.