سیاه و سفیدهای اولین بازی تراکتور دنیزلی
سیاه و سفیدهای اولین بازی تراکتور دنیزلی
تراکتور دنیزلی در شرایطی با یک امتیاز، مسجد سلیمان را ترک کرد که عملکرد بازیکنانش در پست های مختلف، نکات سیاه و سفید بسیاری داشت.

به گزارش عصرتبریز، تیم تراکتور آذربایجان در اولین بازی خود در لیگ نوزدهم مقابل میزبان خود نفت مسجد سلیمان به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت. این تیم در شرایطی با یک امتیاز، مسجد سلیمان را ترک کرد که عملکرد بازیکنانش در پست های مختلف، نکات سیاه و سفید بسیاری داشت. در این میان اما دو نکته مهم را می توانیم در مورد تراکتورِ دنیزلی متذکر شویم که توجه به آنها می تواند در ادامه لیگ، برای سرخ پوشان بسیار مفید باشد.

سفید: درخشش مثلث آتش

چه بخواهیم و چه نخواهیم، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی را باید سه مهره ویژه تراکتور در تمامی بازی ها بنامیم. این سه بازیکن ملی پوش و با تجربه که سال ها در بالاترین سطح فوتبال دنیا بازی کرده و سابقه حضور در دو جام جهانی را نیز دارند، وزنه های فنی و روحی غیر قابل انکار تراکتور دنیزلی به شمار می روند.

عملکرد خوب این سه بازیکن در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان، یک نکته بسیار امیداوار کننده بود. مسعود شجاعی، کاپیتان سرخ پوشان در میانه میدان بسیار با طراوت بازی کرد و در چندین صحنه با پاس های دقیق و منجصر به فرد خود، هم تیمی هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد. اشکان دژاگه نیز در کنار مسعود، عملکرد بسیار خوبی داشت. او با استفاده از تکنیک و فیزیک بدنی اش، تسلط و اقتدار را برای خط هافبک تیمش به ارمغان آورده بود. احسان حاج صفی، ضلع سوم مثلت آتش سرخ پوشان نیز به مانند همیشه پر تلاش و انرژیک نشان داد تا این نوید را به تراکتوری ها بدهد که می توانند امسال نیز حساب ویژه ای روی او باز کنند.

سیاه: تزلزلِ خط دفاعی

محمدرضا خانزاده و ایمان سلیمی مدافعان وسط تراکتور دنیزلی در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان بودند. این دو بازیکن از نظر توانایی های فردی جزو مدافعان وسط قابل اتکای فوتبال ایران به شمار می روند. در بازی روز گذشته اما آن هماهنگی که انتظار می رفت در خط دفاعی سرخ پوشان دیده نشد. روی چند ارسال از جناحین، مدافعان تراکتور اندکی متزلزل نشان دادند.

این موضوع باید مورد توجه کادر فنی تراکتور قرار داشته باشد. این تیم هفته آینده تقابلی بسیار حساس با پرسپولیس خواهد داشت. بی شک مهاجم پرسپولیس، عکس العمل مشابه مهاجم نفت را در برابر اشتباهات خط دفاعی تراکتور نشان نخواهند داشت و هر یک از این اشتباهات می تواند به قیمت باز شدن دروازه رشید مظاهری تمام شود.