عملکرد ناامید کننده بخش حساس باشگاه تراکتور (عکس)
عملکرد ناامید کننده بخش حساس باشگاه تراکتور (عکس)
بخش رسانه باشگاه تراکتور به حدی ضعیف عمل می کند که حتی در وب سایت رسمی آن که ویترین باشگاه به حساب می آید هیچ اثری از آغاز بازی های لیگ برتر نیست!

به گزارش عصرتبریز، بخش رسانه ای هر باشگاه، یکی از حساس ترین بخش های آن به شمار می رود. پوشش اخبار مربوط به باشگاه به صورت لحظه ای و کامل از جمله وظایف ابتدایی بخش رسانه ای آن به شمار می رود. در باشگاه تراکتور اما این بخش به گونه ای دیگر در حال انجام وظیفه است. در حالی که باشگاه تراکتور با مالکیت مهندس زنوزی یکی از متمول ترین باشگاه های فوتبال ایران به شمار می رود و این مساله را در بخش نقل و انتقالات به خوبی نشان داده، بخش رسانه باشگاه به حدی ضعیف عمل می کند که حتی در وب سایت رسمی آن که ویترین باشگاه به حساب می آید هیچ اثری از آغاز بازی های لیگ برتر نیست!

استفاده از کانال تلگرام برای پوشش اخبار و اکتفا به آن، یکی از بحث برانگیزترین اقدامات بخش رسانه ای باشگاه تراکتور است. تمامی اخبار مهم باشگاه بزرگی چون تراکتور تنها از کانال تلگرامی پوشش داده می شود که با توجه به محدودهای موجود در کشورمان، عده زیادی از مردم توانایی دسترسی به آن را ندارند. داشتن یک وب سایت رسمی و به روز نگاه داشتن آن که جزو وظایف پیش و پا افتاده بخش رسانه ای هر باشگاه به شمار می رود، از جانب مسئولان رسانه ای باشگاه تراکتور به طور کلی به باد فراموشی سپرده شده است.

ویترین خالی باشگاه!

اگر به وب سایت اختصاصی باشگاه تراکتور مراجعه کنید، متوجه عمق فاجعه خواهید شد. در بخش مربوط به اخبار، خبر جذب ویلیان میمبلا، آخرین خبر درج شده است، در حالی که بیش از یک هفته از درج این خبر می گذرد و در این فاصله اتفاقات مهم بسیاری رخ داده که بایستی در وب سایت رسمی باشگاه نسبت به پوشش آنها اقدام می شد. از جمله این اتفاقات می توانیم به جذب کوین فورچونه، اعلام شماره پیراهن بازیکنان باشگاه و خبر نتیجه اولین بازی تیم در لیگ نوزدهم اشاره کنیم.

هیچ یک از موارد بالا در وب سایت باشگاه تراکتور پوشش داده نشده اند و در بخش مربوط به تصاویر و ویدیوها نیز اوضاع بدتر از بخش اخبار است و از آخرین محتواهای درج شده زمان بسیار زیادی می گذرد! جالب اینجاست که مسئولان بخش رسانه باشگاه حتی به خود زحمت نداده اند که یک خبر کوتاه از آغاز لیگ نوزدهم و بازی اول تیم شان مقابل نفت مسجد سلیمان در سایت رسمی درج کنند. تنها تصویر منتشر شده از اولین بازی تیم نیز یک عکس دسته جمعی پیش از آغاز بازی است که رسانه ها برای استفاده از آن مجبور هستند نصف تصویر را برش دهند!

به قیمت دوری از رسانه ها!

یکی از دیگر نکاتی که بسیار عجیب است، تصاویری است که بخش رسانه ای باشگاه تراکتور در کانال تلگرامی خود منتشر می کند. در حالی که تمرینات تیم پشت درهای بسته و بدون حضور اصحاب رسانه برگزار می شود، رسانه ها برای پوشش اخبار باشگاه نیاز به تصاویر به روز و باکیفیت از تمرینات دارند. مسئولان رسانه ای باشگاه اما در عین ناباوری و در اقدامی کاملا غیر حرفه ای تصاویر مربوط به تمرینات را با لوگوها و واترمارک های متعدد منتشر می کنند، به گونه ای که امکان استفاده از آنها در سایر رسانه ها وجود ندارد و این موضوع مستقیما، دوری تراکتور از رسانه ها را هدف قرار می دهد.

خواسته یا ناخواسته این اقدامات باعث شده تا باشگاه تراکتور از اقبال کمتری در بین رسانه ها برخوردار باشد. این موضوع می تواند در بلند مدت به باشگاه بزرگی چون تراکتور که میلیون ها هوادارش مشتاقانه تشنه اخبار لحظه ای تیم شان هستند ضربه زده و حواشی پیرامون تیم را به طور تساعدی افزایش دهد. ای کاش مهندس زنوزی در این مورد نیز ورود کرده و شرایطی را مهیا کنند که بخش رسانه ای باشگاه بازدهی در حد و شان باشگاه داشته باشد.

در تصویر زیر، کانال رسمی باشگاه سایپا را مشاهده می کنید که بیش از ۵۰ تصویر از اولین بازی این تیم در لیگ نوزدهم را با کیفیت بالا و بدون هیچ لوگو و واترمارکی در اختیار رسانه ها قرار داده تا از آنها برای درج اخبار مربوط به این تیم استفاده کنند. این در حالی است که باشگاه سایپا از هیچ حیثی قابل مقایسه با باشگاه پرهواداری چون تراکتور نیست و تعداد افرادی که مشتاق رصد اخبار این باشگاه هستند شاهد یک هزارم باشگاه تراکتور هم نباشد. این موضوع اما باعث نشده تا بخش رسانه ای باشگاه در انجام وظیفه خود کوتاهی کند.