نقطه اوج تحریم‌ها پشت سر گذاشته شد
نقطه اوج تحریم‌ها پشت سر گذاشته شد
وزیر اطلاعات با بیا اینکه نقطه اوج تحریم‌ها پشت سر گذاشته شده است، گفت: با سرمایه‌ای به نام ولایت فقیه، دشواری‌ها و مشکلات هموار شده است.

به گزارش عصرتبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، اظهار کرد: به حمد خدا از نعمتی به نام ولایت فقیه و از، ولی فقیه عالم و رهبری شجاع و آگاه برخورداریم که هم سختی‌ها را بر ما هموار می‌سازد و هم با در هم کوبیدن ترفندهای شیطانی، دشمن را نابود می‌سازد.

وی تصریح کرد: امروز در ایران اسلامی با هدایت‌های رهبری، ایران را در اوج اقتدار و صلابت و دشمن و در راس آن‌ها ترامپ را در حال درماندگی مقابل ایران می‌بینیم، چون در صحبت‌های ترامپ هیچگونه انسجامی مشاهده نمی‌شود و هرروز یه نوع حرف می‌زند و واضح است که وی دچار تشویش فکری درباره ایران است البته اگر بر این باور باشیم که ایشان قبلا انسجام فکری داشته اند.

حجت الاسلام علوی گفت: همه دولت‌ها بعد از انقلاب به کشور خدمت کردند و در راستای رشد کشور کوشش نموده اند و فقط شرایط خدمت برای دولت‌ها متفاوت بوده و برخی دولت‌ها با توجه به اینکه اقتصاد کشور متکی به صادرات نفت است اقتصاد کشور را با نفت شبکه‌ای ۸ دلار اداره کردند برخی هم شانس داشتند و کشور را در شرایط صادرات ۲ میلیون و پانصد هزار بشکه با قیمت ۸۰ و ۹۰ و ۱۲۰ دلار و گاهی ۱۴۰ دلار اداره کردند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: دولت فعلی جزء استثنایی‌ترین دولت‌های بعد از انقلاب محسوب می‌شود، زیرا بی سابقه‌ترین اوضاع را در دولت فعلی شاهد بودیم بی سابقه‌ترین تحریم‌ها تجربه شده است و هم بی سابقه‌ترین تخریب‌ها را درباره این دولت داشته ایم چه از طرف بیگانگان و چه از داخل کشور خودمان. حتی به نادرست بر روی تخریب‌ها نام نقد نهادند و نقد را هم زیر سوال بردند.

وی گفت: در دولت فعلی بی سابقه‌ترین درآمد را تجربه کرده ایم با این حال این دولت مدیریت کشور را به خوبی انجام داده است و نگذاشته شرایط به آن بدی که مورد نظر ترامپ بود برسد. با وجود مشکلات فراوان از بابت تحریم، دولت توانسته است قیمت ارز را ثابت نگهداشته و کاهش دهد و طبیعی است تا این کاهش قیمت به کالاهای اساسی برسد کمی زمان صرف می‌شود.

علوی افزود: در شرایطی که صادرات نفت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه و قیمت آن هر بشکه ۱۲۰ دلار بود پرداخت ۵۲ هزار میلیارد تومان یارانه کار سختی نبود، اما در شرایطی که صادرات نفت با کمترین قیمت به کمترین حد خود رسیده پرداخت ۵۲ هزار میلیارد تومان یارانه شبیه معجزه است که البته دولت این کار را انجام داده است.

وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: تحریم‌ها می‌توانست یک کشور را فلج و آثار تخریبی سیاسی اقتصادی فراوانی بر ما بگذارد، اما با رهنمودهای مقام معظم رهبری، دولت با تدبیر و برنامه ریزی و مردم ما با بالابردن آستانه صبر در مقابل مشکلات ناشی از تحریم، از تحریم عبور کردیم. ملت و دولت خود را با تحریم وفق داده اند.

وی گفت: نقطه اوج تحریم‌ها پشت سر گذاشته شده است و ترامپ از تحریم‌ها چیزی بدست نمی‌آورد و ناچار است در مقابل ملت ایران سر تعظیم فرود آورد و مثل بچه آدم به برجام بازگردد، چون ملت ایران در شرایط فشار زیر بار مذاکره نمی‌رود و تسلیم آمریکا نمی‌شود.

علوی همچنین تصریح کرد: دولت در سال‌های تحریم توانست کشور را به خوبی اداره کند گوشت کیلویی ۳۰ هزار تومان سال ۹۲ در سال ۹۶ هم همان ۳۰ هزار تومان بود، بعد از اوج گرفتن تحریم‌ها قیمت‌ها افزایش یافت و به بازار شوک وارد شد.