عزاداری های محرم باید مسجد محور باشند
عزاداری های محرم باید مسجد محور باشند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر نقش محوری مساجد در عزاداری های محرم گفت: متولیان مساجد زمینه را برای حضور هیئات در مسجد آماده کرده و عزاداری ها از مساجد شروع و خاتمه یابد.

به گزارش عصرتبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم عصر روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان با بیان اینکه ساعات عزاداری‌ها باید به گونه‌ای تنظیم شود که موجب سلب آسایش و آرامش مردم نشود، اظهار داشت: رعایت حال آحاد مردم در عزاداری‌های محرم ضروری است.

وی با اشاره به اینکه عزاداران حسینی شروع و پایان مراسم های خود را به مساجد محلات مختلف متمرکز کنند، افزود: باید شور حسینی با شعور حسینی همراه بوده و اهداف قیام امام حسین(ع) به جوانان تبیین شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه توجه جدی به بسط و توسعه اندیشه ها و نظرات امام راحل و رهبر انقلاب پیرامون مناسب های مذهبی ضروری است، ادامه داد: ماندگاری آموزه های فرهنگ عاشورا و قیام سالار شهیدان در شکوه عزاداری ها است.

وی ابراز داشت: ساعات عزاداری باید به نحوی تنظیم و برنامه ریزی شود که مزاحمتی برای آسایش مردم نداشته باشد.

آل هاشم بر بصیرت افزایی در شئون فرهنگی و مذهبی تاکید داشت و گفت: برای اینکه فرهنگ عاشورایی در عزاداری های حسینی بیش از پیش تبیین شود.

وی به اهمیت مساجد نیز تاکید کرد و گفت: باید بسترهای لازم برای بهره برداری هیات ها از مساجد در ایام عزاداری فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: برای مبارزه با توطئه های دشمنان و خنثی کردن آنها در مناسبت های مذهبی باید محتوای برنامه ها و مراسم ها در جهت بصیرت افزایی باشد.