پزشکیان: اگر فردی مجرم است محاکمه و حکم صادر کنید
پزشکیان: اگر فردی مجرم است محاکمه و حکم صادر کنید
نایب رئیس مجلس خطاب به دستگاه قضایی گفت: اگر فردی مجرم است محاکمه و حکم صادر کنید نه اینکه به اداره‌اش بگویید بازنشسته‌اش کند و از آن طرف او را به زندان ببرید.

به گزارش عصرتبریز، مسعود پزشکیان در پاسخ به این سوال که «چرا مجلس قانونی در صورت تخلف نمایندگان ندارد» گفت: مجلس قانون نظارت بر رفتار نمایندگان را دارد اما این قانون دارای نقص‌هایی است. اختیاراتی که باید برای برخورد وجود داشته باشد، وجود ندارد. تا زمانی که شفافیت در روند داده ها چه مالی یا چه سیاسی – جناحی درست نشود، هم می‌شود آدم‌هایی را به جرم اینکه خوردند و بردند متهم کرد و هم می‌توان با آدم‌هایی که خوردند و بردند، کاری نداشت.

او با اشاره‌ای کوتاه به بحث خصوصی‌سازی بیان کرد: در خصوصی‌سازی فردی را گرفتند که غیرقابل انعطاف‌ترین آدم بود چرا؟ چون معامله نکرده او را گرفتند و محاکمه کردند و او را دادگاهی نکردند. باید دادگاه تشکیل شود و زمانی که محکوم شد حکم اجرا کنند نه اینکه او را ببرند زندان و بگویند مجرم است.

به نقل از برنا، پزشکیان خطاب به دستگاه قضایی گفت: اگر فردی مجرم است محاکمه و حکم صادر کنید نه اینکه به اداره‌اش بگویید بازنشسته‌اش کند و از آن طرف او را به زندان ببرید، شما که اطلاعات دارید و همه چیز در دست‌تان است او را به دادگاه ببرید و محاکمه را شفاف و علنی انجام دهید تا مردم بدانند آن آدم دزد و خلافکار بوده و زد و بند داشته است.

نایب رئیس مجلس مطرح کرد: باید اینها را شفاف گفت نه اینکه در جامعه بدمیم که اینها خلافکار و دزد هستند و مردم هم بگویند، دزد را گرفتند.