آزادی ۱۲۱ زندانی در آذربایجان‌شرقی با احسان خانواده متوفیان
آزادی ۱۲۱ زندانی در آذربایجان‌شرقی با احسان خانواده متوفیان
مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی گفت: تا کنون ۱۹۱ خانواده متوفی با اهدای بخشی از هزینه‌های احسان و ضیافت، موجب آزادسازی ۱۲۱ زندانی جرایم غیرعمد در استان شدند.

به گزارش عصرتبریز، رسول تقی‌پور امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران، افزود: در حال حاضر ۴۶۵ زندانی جرایم غیرعمد با بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان بدهی در زندان‌های استان نیاز به کمک خیران دارند که این از این تعداد ۶ نفر زن هستند.

وی با اشاره به قرارگررفتن در آستانه ماه محرم ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور سرپرستان هیات‌های حسینی و مداحان برگزار شد از آنها در خواست کردیم تا بخشی از هزینه های ضیافت‌ها و احسان‌های خود را به آزدسازی زندانیان غیرعمد اختصاص دهند.

تقی‌پور گفت: در این جلسه هیات موکب ولیه الله تبریز هزینه آزادی ۵ زندانی را پرداخت و اعلام کردند تا روز عاشورا نیز تلاش می‌کنیم هزینه آزادی تعداد دیگری از زندانیان جرایم غیر عمد در استان را تامین کنیم.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۲۰۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان با کمک خیران استان با پرداخت ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان وجه بلاعوض و همچنین ارایه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد از زندان آزاد شدند و به آغوش جامعه و خانواده هایشان بازگشتند.