پزشکیان: در حق دو نماینده بازداشت‌شده، ظلم شده است
پزشکیان: در حق دو نماینده بازداشت‌شده، ظلم شده است
نایب رئیس مجلس در خصوص پرونده دو نماینده بازداشت شده در روز‌های اخیر، گفت: به باور من، در حق این دو نفر ظلم شده است.

به گزارش عصرتبریز، مسعود پزشکیان در گفت‌وگویی در خصوص دستگیری دو نماینده مجلس، اظهار داشت: تا زمانی که شفافیت در روند داده‌ها درست و اصلاح نشود، (منظور از شفافیت، شفافیت، مالی، سیاسی و جناحی است) می‌توان هر کسی را به جرم خودرو و بردن، متهم کرد و افرادی را هم که تخلف و اتفاقا اختلاس کلان کرده‎اند ـ اما چون روابط دوستانه با برخی افراد دارند ـ مصون نگاه داریم؛ نمونه آن پرونده‌های خصوصی‌سازی است که در آن افرادی را دستگیر کرده اند که غیر قابل انعطاف‌ترین مدیر بودند، ولی چون معامله نکرده، دستگیر شده و الان در زندان هستند و جالب‌تر آنکه محاکمه هم نشده‎اند.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: متأسفانه قانون برای تخلفات نمایندگان مجازات خاصی تعیین نکرده و در حد تذکر و ارجاع به صحن است. دادگاه برای هیچ یک از نمایندگان مجلس هیچ حکم قطعی صادر نکرده و تا زمانی هم که حکم صادر نشده باشد، اسم بردن در حقیقت بازی با آبروی افراد است؛ بنابراین، هر زمان حکم قطعی شد، کسی نمی‌تواند مانع اجرای آن شود، به شرطی که منصفانه و خارج از جو سیاسی و جناحی محاکمه شوند، نه اینکه چون از فلانی خوشمان نمی‌آید، محاکمه می‌کنیم و پدرش را هم درمی‌آوریم. هیأت نظارت نیز تا کنون هیچ دلیلی بر اینکه استنباط شود این افراد این تخلفات را کرده اند، نداشته است.

وی در خصوص پرونده دو نماینده بازداشت شده در روز‌های اخیر نیز یادآور شد: به باور من، در حق این دو نفر ظلم شده است. قوه قضاییه به جای اینکه دستگیر کند و آبروی فرد را ببرد، یک محاکمه علنی تشکیل دهد و اتهامات را مطرح و بعد هم حکم را بر اساس عدالت صادر کند.