تسهیلات ویژه واردات گوشت و مرغ/صنعت خودرو نونوار می‎‎‎‎‎شود
تسهیلات ویژه واردات گوشت و مرغ/صنعت خودرو نونوار می‎‎‎‎‎شود
وزیر صمت از تسهیلات ویژه واردات گوشت قرمز با ارز نیمایی و تعرفه صفر درصد و توزیع گوشت مرغ با قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، رضا رحمانی در برنامه «تیتر امشب» سیما به برخی از دغدغه‌های مردم درباره مشکلات تولید و توزیع اقلام مورد نیاز آنها و راه حل های پیش بینی شده اشاره کرد و گفت: برای اینکه بتوان از افزایش قیمت ها و نوسانات افزایش قیمت های مایحتاج مردم جلوگیری کرد راهبرد افزایش تولید و کنترل بازار را در پیش گرفته ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره قیمت و زمان تحویل خودرو به چند برابر شدن تولید خودرو اشاره کرد و گفت: برای سرو سامان دادن به وضعیت بازار خودرو تولید در اسفند نسبت به آبان گذشته ۱۵۴ درصد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه ۲ خودرو ساز کشور طبق قانون ۲۰ درصد مجوز فروش فوری دارند، افزود: طبق برنامه مکتوب این ۲ خودروساز تا پایان سال ۹۸ تعهدات خود را بروز خواهند کرد.

وزیر صمت تصریح کرد: بعد از اعمال تحریم ها، در تولید برخی از خودروها با مشکل روبرو شدیم که برای حل مشکل ثبت نام کنندگان ۳ راه حل ارائه کردیم.

رحمانی با اشاره به اینکه تولید خودرو حدود سه برابر شده است، گفت: برخی مواقع خودرو متناسب نداریم که ناچاریم با مشتری مصالحه کنیم و زمانیکه امکان تولید خودرو وجود نداشته باشد با جایگزین کردن نوع خودرو رضایت مشتری را جلب کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ۶ پرونده تعزیراتی خودروسازان، افزود: کسانی که از اسفند گذشته هنوز خودرو خود مانند «کوئیک» را تحویل نگرفته اند پیگیری می کنیم.

وزیر صمت تولید خودروهای خارجی و تامین قطعات آنها را مشکل ارزیابی کرد و گفت: با کنترل بازار و افزایش تولید صنعت خودرو نونوار می شود. تا چند ماه قبل نه تولید بود و نه امیدی به تحویل خودرو اما خود ما در اصلاح وضعیت کنترل گرانی خودرو جدی هستیم.

او گفت: بخاطر اهمیت صنعت خودرو سازی و وضعیت اقتصادی مردم تولید خودرو و برطرف کردن دغدغه های مردم را پیگیری می کنیم.

رحمانی از طرح نوسازی ناوگان تجاری گفت و افزود: ۲۰۲ هزار خودرو که ۱۹ هزار خودروی آن اتوبوس و عمومی است با ۱۱ هزار میلیارد یورو دولت باز سازی می شود. ۲۰ درصد قیمت خودرو را مشتریان پرداخت می کنند.