تفکیک استان‌ها باعث تشدید مسائل قومیتی می‌شود
تفکیک استان‌ها باعث تشدید مسائل قومیتی می‌شود
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تفکیک و تکه تکه شدن استانها باعث تشدید مسائل قومیتی می‌شود و این موضوع نیز مورد توجه استکبار جهانی است.

به گزارش عصرتبریز، سلمان خدادادی با اشاره به لایحه مطرح‌شده در مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل استان مرزی به‌مرکزیت خوی اظهار داشت: این طرح دور از مصالح ملی بوده و تفکیک استانها در نگاه ملی به مصلحت کلیات کشور و منافع ملی نیست.

وی افزود: تفکیک و تکه تکه شدن استانها باعث تشدید مسائل قومیتی می‌شود و این موضوع نیز مورد توجه استکبار جهانی است به طوری که در ردیف‌های اعتباری آمریکا میلیاردها دلار برای دشمنان و مخالفان خود و براندازی کشورهایی که به دنبال استقلال هستند اختصاص داده‌اند.

خدادادی تشدید مسایل قومیتی داخل کشور را یکی از ردیف‌های مستقل بودجه‌ای آمریکا عنوان کرد و گفت: هر ساله این بودجه اختصاص یافته که تحت عناوین مختلف داخل ایران خرج می‌شود تا بین قومیت‌ها اختلاف به وجود آید.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از مزیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران تنوع قومیتی است که دشمنان می‌خواهند این نقطه مثبت را منفی جلوه دهند لذا بحث مطرح کردن تفکیک استان‌ها در نگاه ملی به ضرر نظام و انقلاب است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من این طرح را امضا نکردم، گفت: برخی از نمایندگان که این طرح را تأیید کرده‌اند نیز رأی خود را پس گرفته و این طرح از حد نصاب افتاد و منتفی شد.