افزایش ۲۱ هزار نفری مددجویان/کاهش ۳۰ درصدی اعتبارات دولتی
افزایش ۲۱ هزار نفری مددجویان/کاهش ۳۰ درصدی اعتبارات دولتی
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: به نسبت جشن عاطفه پارسال ۲۱ هزار خانوار مددجویی به جمع خانواده کمیته امداد اضافه شده اند و در مقابل اعتبارات دولتی ما ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش عصرتبریز، محمد کلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری جشن عاطفه ها با اشاره به اهداف برگزاری این جشن، اظهار داشت: هدف ما از برگزاری جشن عاطفه ها، تأمین ملزومات دانش آموزان و ایتام تحت پوشش کمیته اعم از کیف و کفش و پک های لوازم التحریر و پرداخت هزینه ثبت نام است که ۷ میلیارد تومان نیاز فعلی جشن عاطفه های امسال است.

او درباره نحوه برگزاری جشن عاطفه ها و ایستگاه های جمع آوری کمک های مردمی، گفت: امسال جشن عاطفه ها در ۲ مرحله برگزار می شود که مرحله اول آن در روزهای ۷ و ۸ شهریور و مرحله دوم آن در روز ۱۰ مهر به اجرا در می آید ولی عمده خواسته ما از مردم این است که در مرحله اول یاری رسان امداد باشند تا کودکان محروم و ایتام بدون سرپرست، استرس و دغدغه تأمین ملزومات تحصیلی و لوازم التحریر را نداشته باشند و از سوی دیگر خانواده های آنها نیز با خاطر جمع فرزندانشان را راهی مدرسه کنند.

او ادامه داد: در تمام شهرستانهای استان یک پایگاه جمع آوری کمک های مردمی راه اندازی می کنیم و در سطح کلانشهر تبریز بر خلاف سال های گذشته تنها دو پایگاه در نصف راه و میدان ساعت برپا می کنیم و عمده تلاش ما در جهت الکترونیزه کردن دریافت کمک های مردمی است که خیرین جامعه می توانند با شماره گیزی کد دستوری #۳*۵*۰۴۱*۸۸۷۷* نسبت به واریز کمک های نقدی خود اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی، هزینه تقریبی تأمین ملزومات تحصیلی یک دانش آموز را ۵۰۰ هزار تومان عنوان کرده و تأکید کرد: بخش عمده این ملزومات را از مؤسسه خیریه ای در تهران خریداری کرده ایم و کیف های دانش آموزان را نیز از مرکز نیکوکاری المهدی که در کار تولید کیف مدارس فعالیت دارد، گرفته ایم.

او از رغبت مردم آذربایجان به جشن عاطفه ها نیز خبر داده و افزود: در جشن عاطفه های جزو دو استان برتر کشور هستیم و این نشان دهنده رغبت زیاد مردم آذربایجان به بحث جشن عاطفه ها است و علاوه بر آن راه های کمک رسانی از دیگر کانال ها همچون کمک های ایرانیان خارج نشین و دوستان در دیگر استان ها را نیز نبسته ایم.

او اضافه کرد: سال گذشته ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی داشتیم که پیش بینی ما برای امسال بالای ۱۰ میلیارد تومان است

کلامی، جشن عاطفه ها را سرمایه گذاری آحاد مردم برای آینده کشور دانسته و یاد آور شد: جشن عاطفه های سرمایه گذاری عمومی برای آینده کشور است که در کنار استفاده بهینه از آن، رمز عبور جامعه از فقر نیز محسوب می شود.

او ادامه داد: کمیته امداد صرفا یک صندوق صدقات بزرگ نیست و نهادی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که در نشاط و شادابی، امنیت و آگاهی دهی جامعه نقش غیر قابل انکاری دارد و جشن عاطفه ها در راستای همین رویکردها برگزار می شود که نه تنها هزینه ای برای جامعه ندارد، بلکه سرمایه گذاری روی آینده کشور به حساب می آید.

مدیر کل امداد آذربایجان شرقی، اصلی ترین برنامه نهاد امداد را برگزاری جشن عاطفه ها معرفی کرده و اظهار داشت: جشن عاطفه ها، اصلی ترین برنامه کمیته امداد است که به مراتب برنامه ای فراتر از جشن نیکوکاری است و به نوعی نقش مهمی در آموزش سرمایه انسانی که همانا مهمترین عنصر توسعه هر جامعه ای محسوب می شود، دارد.

او تعداد دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد استان را ۱۶۵۰۰ نفر اعلام کرده و افزود: ۱۴۵۰۰ نفر دانش آموز به همراه ۲۰۰۰ نفر دانشجو تحت پوشش کامل کمیته امداد استان قرار دارند که این سرمایه انسانی نیازمند هدایت و راهنمایی در جهت کسب آموزش و ارتقای مهارتهای آموزشی برای توسعه کشور هستند.

کلامی از ۳۴ درصد رشد در تمامی سرفصل های امداد در سال ۹۷ نیز خبر داده و خاطرنشان کرد: امسال در ۵ ماهه اول سال ۹۸، ۴۵ درصد رشد در تمامی سرفصل های امداد داریم.

او ادامه داد: سال گذشته در رشد صدقات با ۲۱ درصدر و مبلغ ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در رتبه اول کشوری بودیم و امسال نینز تا ۵ ماهه اول سال، با ۱۷ درصد رشد صدقات با مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باز هم در رتبه نخست کشوری قرار داریم.

مدیرکل امداد با اشاره به حضور ۶۰۰۰ حامی ایتام در استان یادآور شد: در ماه رمضان تمامی ایتام تحت پوشش کمیته حامی پیدا کردند و امروز با افتخار می گوییم که کودک یتیم بدون حامی نداریم.