جهانگیری: دولت به فرآورده‌های وزارت اطلاعات نیاز دارد
جهانگیری: دولت به فرآورده‌های وزارت اطلاعات نیاز دارد
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت برای اداره کشور به فرآورده‌های اطلاعات و تحلیل‌های راهبردی وزارت اطلاعات نیازمند است.

به گزارش عصرتبریز، اسحاق جهانگیری در همایش سازمان اطلاعات خارجی وزارت اطلاعات، سربازان گمنام امام زمان (عج) را مردان بی ادعا و خادم ملت خواند و از خداوند توفیقات روزافزون آنان را مسئلت کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر،افزود: باید تلاش کنیم ارزش هایی که امام بزرگوار و شهدا ترسیم کردهاند حفظ کنیم و استمرار ببخشیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه پیش نیاز همه فعالیت ها وجود امنیت است، افزود: باید برای رسیدن امنیت از هیچ اقدامی مضایقه نکنیم و تأمین آن را هدف اصلی خود برای ارتقای همه بخش های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بدانیم تا در سایه آن به آزادی و مشارکت خوب آحاد جامعه دست یابیم.

جهانگیری تصریح کرد: امروز تعریف امنیت با دهه های گذشته تفاوت و تغییرات جدی پیدا کرده و اکنون احساس امنیت جامعه، از امنیت مهم تر است و زیربنای ایجاد این احساس دستیابی به اطلاعات است.

وی بیان کرد: به طور قانونی و عقلانی وزارت اطلاعات مسئول جمع آوری و تولید اطلاعات برای ایجاد امنیت هوشمند است و نقش کلیدی و تعیین کننده دارد.

جهانگیری می گوید: با توجه به شرایط غرب آسیا، امروز ایران اسلامی کانون ثبات و امنیت است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: اکنون گزارشات وزارت اطلاعات از پیش بینی ها، تحلیل ها و شناخت راهبردهای فرصتی و تهدیدی از پشتوانه تحقیقی و متکی بر یافته های علمی برخوردار است و به اقدامات تخصصی و حرفه ای مشهورند.

جهانگیری با اشاره به اقدامات مناسب وزارت اطلاعات در یاری رسانی دستگاه‌ها در بخش های مختلف از مسئولان وزارت به خصوص وزیر اطلاعات قدردانی کرد و افزود: دولت برای اداره کشور به فرآوردههای اطلاعات و تحلیل های راهبردی وزارت اطلاعات نیازمند است.

وی همچنین با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش های دولت در زمینه مسائل اقتصادی گفت: اقتصاد مقاومتی باید به حدی برسد که کشور در برابر تکانه های خارجی مستحکم بماند و خودکفایی در تولید بنزین داخلی و تکمیل طرح های بنیانی نمونه ای از اقدامات هوشمندانه در برابر توطئه های دشمنان است.

معاون اول رئیس جمهور در پایان ستاد مقابله با تحریم را اتاق جنگ اقتصادی علیه اقدامات دشمنان دانست.