لشگر سایبری بسیج، طلایه دار تمدن سازی در فضای مجازی
لشگر سایبری بسیج، طلایه دار تمدن سازی در فضای مجازی
رئیس بسیج رسانه کشور گفت: تشکیل فضای سایبری برای تمرکزسازی، امری است که اکنون در بسیج نهادینه شده و بسیج رسانه طلایه دار تمدن سازی در فضای مجازی گردیده است.

به گزارش عصرتبریز، مسعود بصیری، در دومین دوره توانمندسازی شبکه مردمی- سایبری انقلاب اسلامی در تبریز اظهار داشت: در حوزه علوم انسانی به سرعت  پیشرفت حاصل شده است و حتی پدر ما حضرت آدم با گفت‌وگو و جنگ رسانه‌ای فریب شیطان را خورد.

او افزود: حوزه علوم انسانی به شدت در جنگ رسانه‌ای پیشرفت کرده و امروز بدون شناخت و مطالعه در حوزه رسانه نمی‌تواند جریان شناسی انقلاب و تحولات در کشورهای مختلف را بداند. ما با مردم آمریکا طرف هستیم  و باید روانشناسی آنها را بدانیم و به همین علت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری، اطلاعات ۲۵۰ میلیون مردم آمریکا را خریده و سخنان دلخواه آن هار ا بر زبان می آورد.

بصیری اضافه کرد: ترامپ در آمریکا  به همین ترتیب رای آورد و توانست رئیس جمهور شود.  زیرا اگر جامعه ای را نشناسید نمی توانید رای بیاورید.

او خاطرنشان کرد: در خود کشور ما هم سخنانی مانند اینکه کشور از دست رفته است و همه دزد و جاسوس هستند، مواردی است که مردم دوست دارند درباره آنها بشنوند و همین مساله موجب تهییج و تجمیع مردم در سخنرانی‌ها می‌شود.  ما با زبان فارسی با مردم کشورهای دیگر در فضای مجازی حرف میزنیم و همین نشان می‌دهد کار در فضای مجازی را نفهمیده‌ایم.

بصیری یادآور شد: ترامپ چگونه رای آورد در حالی که تمام رسانه‌ها اوایل با او مخالف بود با سخنان شاد و اشتباه! بسیاری از سیاست مداران آمریکا برای زمین زدن او کشیدند ولی در نهایت برنده بازی انتخابات آمریکا شد؛ در واقع رسانه‌ها را اسیر خودش کرد همان اتفاقی که در ایتالیا رخ داد و برلوسکونی توانست رای بیاورد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور  با اشاره به میزان مطالعه و کسب اطلاعات عنوان داشت: ما چقدر مطالعه می‌کنیم و جریانات کشور خودمان را چقدر میشناسیم؟ تندروهای اصلاح طلب در دهه شصت چه کسانی بودند؟آیا اینها را مطالعه میکنیم؟ بسیج حضورش به گرما و حرکت است آیا در فضای مجازی گرمای حضور بسیجیان را حس میکنیم؟ وقتی گرمای حضور احساس شد. گام بعدی هویت بخشی است و اگر هویت نباشد در فضای مجازی سرگردان شده و وارد بازی دشمن می‌شویم.

بصیری عنوان داشت: اگر هویت بخش نباشید همانا سیستم معنابخشی خود را از دست می‌دهیم. لشکر سایبری بسیج طلایه دار تمدن سازی و هویت سازی در فضای مجازی است در طلیعه گام دوم انقلاب، حضور و کنشگری فعال گردانهای سایبری بسیج در فضای مجازی، نوید تغییر معادلات به نفع جریان انقلاب اسلامی را سر می‌دهد

وی ادامه داد:  سیستم معنابخش، پیوند بین خانه، مدرسه و مسجد است؛ بسیاری از کارهایی که در فضای مجازی انجام می‌شود مانند بیش از حد فریاد زدن فساد و افشاگری، بازی در پازل دشمن است. طبق نظرسنجی ها، مردم بیشترین فساد را رشوه می‌دانند در حالیکه ۶۷ درصد مردم پاسخ دادند که در معرض رشوه دادن قرار نگرفته‌اند پس این نتیجه  از کجا نشات می‌گیرد؟ چون در فضای مجازی این حرف ها تشدید شده در حالیکه بین مطالبه و بازی در پازل دشمن تفاوت وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه، تاکید کرد: بیش از حد جامعه را ناکارآمد نشان دادن راهکار خسته کردن نیروی انقلابی است.  جامعه ما در بسیاری از خشونت‌ها جز کشورهای اول جهان نیست، در موضوع خودکشی جز کشورهای اول نیستیم، در فاصله طبقاتی جز کشورهای خوب جهان هستیم اما گاهی خود ما سیاه نمایی از وضعیت کشور انجام می‌دهیم. در بازی که ترامپ و دیگران برای ما ساخته‌اند وارد نشویم، وقتی سلبریتی لباس نامناسب می‌پوشد با سکوت از آن رد شویم و باید از خیرین سلبریتی بسازیم و آنها را تندیس کنیم، ایجاد احساس ناامیدی و ناپخته از مشکلات سخن گفتن، چالش جدیدی است که غرب مارا فرا می خواهند.