پزشکیان: باید روی پای خود ایستادن را یاد بگیریم
پزشکیان: باید روی پای خود ایستادن را یاد بگیریم
نایب رئیس مجلس گفت: مدت‌هاست با تکیه بر فروش نفت که سرمایه نسل‌هاست زندگی کرده‎ایم و باید از این وضعیت خارج شده و روی پای خود ایستادن را یاد بگیریم.

به گزارش عصرتبریز، مسعود پزشکیان در رابطه با سیاست‌های مجلس برای توسعه اشتغال، اظهار کرد: مجلس در رابطه با اشتغال منابع زیادی را اختصاص داده است؛ البته دولت نیز تلاش می‌کند تا به هر نحوی به اشتغال جوانان کمک کرده و مشکل بیکاری را رفع کند، اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها رقم قابل توجهی بوده و تحولی را ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: دولت در سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور در نظر گرفته است؛ درصورتی‌که این منابع درست هزینه شود، بسیاری از مشکل بیکاری رفع شده و شاهد رونق تولید در کشور خواهیم شد.

پزشکیان خاطرنشان کرد: ضروری است تا برنامه‌ای را برای توانمند سازی جوانان داشته باشیم و همچنین باید افرادی را که نیاز به شغل دارند، شناسایی کرده و تسهیلات را به این افراد اعطا کنیم تا در چارچوب اهداف خود هزینه کرده و اشتغالزایی کنند.

وی ادامه داد: باید به آنهایی که طمع در اسیر کردن ما دارند، ثابت کنیم که ما قادریم تولید کرده و روی پای خود ایستاده و عزت و سربلندی را برای کشور به ارمغان بیاوریم.

پزشکیان عنوان کرد: وضعیت اشتغال استان آذربایجان شرقی چندان مناسب نیست؛ از این رو باید با برنامه ریزی صحیح و اقدامات لازم مشکل بیکاری را در استان رفع کنیم؛ چراکه ظرفیت‌های ویژه‌ای در این استان وجود دارد.