بیش از ۸۹۳ هزار خودرو در آذربایجان‌شرقی وجود دارد
بیش از ۸۹۳ هزار خودرو در آذربایجان‌شرقی وجود دارد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر در این استان ۸۹۳ هزار و ۲۸۷ دستگاه خودرو وجود دارد که بیش از ۶۲ درصد از آنها در تبریز است.

به گزارش عصرتبریز، سرهنگ یونس منفرد روز یکشنبه در جمع اعضای شورای اسلامی شهر تبریز یکی از اولویت های مهم پلیس راهور استان را حساسیت نسبت به رفع مشکلات ترافیکی کلانشهر تبریز اعلام و اظهار کرد: در حال حاضر در این استان ۸۹۳ هزار و ۲۸۷ دستگاه خودرو وجود دارد که بیش از ۶۲ درصد از آن‎ها در تبریز است.

وی افزود: از مجموع خودورهای موجود در استان بیش از ۶۲ درصد در این شهر تردد می‎کنند که حجم بسیار عظیمی از عبور و مرور شهری را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی، ابراز کرد: به دلیل همین حجم زیاد تردد انواع خودرو در شهر تبریز، تلفات و تصادفات رانندگی نیز در این شهر حجم بالایی را به خود اختصاص داده است به گونه ای که ۶٠ درصد از تصادفات منجر به فوت استان در سال گذشته در شهرستان تبریز رخ داده است.

منفرد به اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی پلیس راهور آذربایجان شرقی طی سال های اخیر اشاره کرد و افزود: به همین دلیل سهم تصادفات منجر به فوت در تبریز در ۹ سال اخیر کاهش داشته است، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

وی از صدور سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار برگ اخطاریه به رانندگان وسائط نقلیه در آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار داشت: از مجموع این اخطاریه ها ١١٢ هزار برگ ‌مربوط به تخلفات حادثه ساز است.

منفرد با بیان اینکه طی چهار ماه اخیر نیز یک میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان اعمال قانون در سطح استان کاهش یافته است، اضافه کرد: ثبت تخلفات با دوربین های راهور منجر به کاهش این میزان اعمال قانون شده است.

به گفته وی طی چهار ماه اخیر دو هزار و ۷۸۶ فقره ثبت و اعمال قانون توسط دوربین‌های ثبت تخلف در آذربایجان شرقی صورت گرفته است.

ریس پلیس راهور آذربایجان شرقی حوزه ماموریت و وظایف این مجموعه را بسیار وسیع خواند و گفت: ساماندهی و هماهنگی برای برگزاری مراسم های مربوط به شب های محرم یکی از اولویت های مهم راهور استان است که هماهنگی های لازم با یک هزار و ۴۰۰ هیات مذهبی تبریز به انجام رسیده است تا در برقراری نظم و امنیت شهروندان مشکلی به وجود نیاید.