واحد تولیدی بحرانی در آذربایجان‌شرقی نداریم
واحد تولیدی بحرانی در آذربایجان‌شرقی نداریم
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: صحبت‌های آقای استاندار در رابطه با این که هیچ واحد تولیدی بحرانی در استان نداریم، کاملاً صحت دارد.

به گزارش عصرتبریز، میراحد حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: صحبت‌های آقای استاندار در رابطه با این که هیچ واحد تولیدی بحرانی در استان نداریم، کاملاً صحت دارد چرا که ما یک کمیته به نام کمیته واکنش کارگری ایجاد کرده‌ایم که زیرمجموعه توسعه تعاونی استان آذربایجان‌شرقی است.

وی افزود: به محض این که یک واحد تولیدی دچار بحران می‌شود، به این کمیته مراجعه می‌کند و به صورت بررسی حضوری مشکلات آن بررسی می‌شود و سپس جلسه‌ای در شورا برای حل آن گذاشته می‌شود.

به نقل از فارس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: مشکلات واحدهای بحرانی به صورت شفاف مورد بررسی قرار می‌گیرد و دقیقاً موضوعات بررسی می‌شود و اگر چنانچه امکان حل داشته باشد، در همین کمیته واکنش کارگر حل می‌شود ولی اگر حل نشود آن را به کمیسیون تامین کارگری ارجاع می‌دهیم که این کمیسیون به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این دو ساله گذشته، واحدهای مشکل‌دار بودند که با اصل ۴۴ واگذار شده بودند که یکی از آنها ماشین‌سازی، ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی، بلبرینگ‌سازی و کمپرسورسازی بود که با روش‌های مختلف در این جلسات مشکلات حل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی افزود: مشکل حاد ماشین‌سازی بود ولی با توجه به اینکه دولت مصوب کرده بود تا بابت وجه دیون، کارخانه ماشین‌سازی واگذار به صنایع فولاد کشور شود که البته صنایع فولاد کشور نیز زیرمجموعه وزارتخانه رفاه، کار و تعاون اجتماعی بود ولی بعد از این که ماشین‌سازی از سوی بخش خصوصی به آقای فرخ‌زاد واگذار شد، توانستیم طبق چارچوب قانونی و مقررات ماشین‌سازی از آن فرد گرفته شده و به صندوق فولاد واگذار شد و الحمدالله حالا مشکل آنها حل شده است.