تبریز کودک خیابانی، معتاد متجاهر و متکدی ندارد
تبریز کودک خیابانی، معتاد متجاهر و متکدی ندارد
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ما امروز در تبریز کودکان خیابانی، معتادان متجاهر و متکدیان را نمی‌بینیم و این امر نشان‌دهنده سطح بالای آگاهی و معرفت در جامعه ماست که توانسته بسیاری از معضلات را حل کند.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار نخستین مدرسه تابستانی حقوق کودک در تبریز، با بیان اینکه تحقق جامعه متعالی از مسیر آموزش می‌گذرد، اظهار داشت: آموزش حقوق شهروندی یکی از کارهای ارزشمند است که باید با اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

وی با بیان اینکه جامعه ما از نظر آشنایی مردم با حقوق و تکالیف خود، جامعه کم‌سوادی است، گفت: هرچه مردم نسبت به حقوق و تکالیف خود آشنایی بیشتری داشته باشند از میزان گرفتاری‌ها کاسته خواهد شد.

پورمحمدی با تأکید بر نقش محیط در بروز و ظهور استعدادها و ویژگی‌های ذاتی افراد جامعه، خاطرنشان کرد: محیط زندگی افراد باید عاری از ناهنجاری‌ها، بازدارنده از جرایم و تأمین‌کننده حقوق و سلامت انسان‌ها باشد.

وی افزود: مسوولان، سیاست‌مداران و معماران محیط‌های شهری در شرایط پیچیده کنونی مسوولیت سنگینی بر عهده دارند و باید تلاش کنند که محیط زندگی مانع از شکوفایی استعدادها نباشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین به نقش پیشگام آذربایجان و تبریز در عرصه تمدن و حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: ما امروز در تبریز کودکان خیابانی، معتادان متجاهر و متکدیان را نمی‌بینیم و این امر نشان‌دهنده سطح بالای آگاهی و معرفت در جامعه ماست که توانسته بسیاری از معضلات را حل کند.

محمود عباسی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک نیز در این مراسم گفت: مدرسه تابستانی حقوق کودک از روز ۱۲ شهریور با موضوعات متنوعی همچون بلوغ و رشد کودکان، اصول حمایت از کودکان در مقررات جمهوری اسلامی ایران، کار کودکان و حمایت از آنان در برابر بهره‌کشی اقتصادی و دیگر موضوعات حوزه حقوق کودکان، به مدت سه روز در تبریز برگزار می‌شود.

فریبا نظری، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده نیز با اشاره به نقش رسانه‌ها و نهادهای آموزشی در آگاه‌سازی جامعه نسبت به حقوق کودکان بیان داشت: اختصاص بخشی از محتوای رسانه‌ای به این موضوع و استفاده از نظرات تخصصی کودکان در این زمین همچنین حق برخورداری کودکان از سلامت جسم و روان و تفکر انتقادی در مراکز آموزشی ضروری است.