پیاده راه ارک تبریز میزبان دومین سوگواره «بغض صحنه»
پیاده راه ارک تبریز میزبان دومین سوگواره «بغض صحنه»
معاون فرهنگی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از برگزاری دومین سوگواره هنرهای نمایشی «بغض صحنه» به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در پیاده راه ارک تبریز خبر داد. 

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی، جواد کریم‌نژاد با بیان این مطلب اظهار کرد: دومین سوگواره بغض صحنه از سلسله برنامه های سوگواره ادبی هنری «بغض عاشورایی» حوزه هنری استان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری (۱۳  و ۱۴ شهریورماه) رأس ساعت ۱۸ در محل پیاده راه ارک تبریز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه شبیه‌خوانی و تعزیه از ریشه‌دارترین هنرهای نمایشی در کشور است، ادامه داد: این سوگواره با هدف بزرگداشت مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، حفظ و صیانت از فرهنگ و مکتب عاشورا به زبان گویای هنر، ترویج شعائر حسینی و بازسازی مصائب شهادت امام حسین(ع) و اسارت اهل بیتش بر اساس مقاتل معتبر برای دومین سال متوالی در تبریز برگزار می شود.

وی همچنین ادامه داد: تبیین و ترویج هنر دینی و سوق دادن هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی در جهت تولید آثار هنری با مفاهیم عاشورایی از دیگر اهداف برگزاری این سوگواری است.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان در ادامه اظهار کرد: دومین سوگواره بغض صحنه با دمام زنی گروه دمام زنی مهاجران جنگ تحمیلی تبریز آغاز و در ادامه با اجرای چهار مجلس با عناوین توبه حر، امان نامه، ماجرای وهب نصرانی و وداع بین دوبرادر توسط هئیت شبیه خوانان مکتب الزهرا (س) باسمنج و همچنین پرده خوانی و نقالی توسط مرشد علی مداحی در پیاده راه ارک ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: سوگواره نمایشی «بغض صحنه» به همت واحد هنرهای نمایش حوزه هنری استان و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و کانون بسیج هنرمندان شهرستان تبریز برگزار می‌شود.