مداحان از به کارگیری سبک های نامناسب خودداری کنند
مداحان از به کارگیری سبک های نامناسب خودداری کنند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شاعران و مداحان مجالس مذهبی باید از مدح و تمجیدهای بی معنا و از به کارگیری آهنگ ها و سبک های نامناسب در هیأت های عزاداری خودداری کنند.

به گزارش عصرتبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در یازدهمین سوگواره بغض واژه در تبریز، اظهار داشت: عرصه شعر و هنر بهترین زبان برای انتقال معارف انقلاب اسلامی به جامعه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که به جز قدرت عشق به اباعبدالله الحسین(ع) هیچ نیرویی قادر به گردآوری هزاران جوان در یک تشکیلات نیست، تصریح کرد: چندین هزار جوان بدون دعوت نامه و بدون تبلیغات در دهه نخست ماه محرم گردهم می آیند و در عزای حسینی شرکت می کنند که این نشان از قدرت عشق این امام معصوم(ع) در دل هاست.

وی در ادامه خطاب به شاعران آیینی استان اظهار کرد: شاعران نباید با اشعار خود وحدت امت اسلامی را که به واسطه تدابیر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به وجود آمده، به هم زده و سرمنشاء اختلافات میان مسلمانان شوند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: شاعران و مداحان همچنین باید از مدح و تمجیدهای بی معنا بپرهیزند و از به کارگیری آهنگ ها و سبک های نامناسب در هیأت های عزاداری خودداری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حوزه هنری استان به دلیل برگزاری سلسله برنامه های بغض عاشورایی اظهار کرد: برنامه های حوزه هنری در راستای عزاداری اباعبداله الحسین (ع) قابل تقدیر و شایسته است.

همچنین سیدمحمدحسین بلاغی در سخنانی، اظهار داشت: این سوگواره از سلسله برنامه های بغض عاشورایی است که به همت حوزه هنری استان همه ساله در ایام دهه نخست ماه محرم برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه شاعران نسل جوان همواره مسیر عاشورایی را ادامه می دهند، ابراز داشت: شاعران جوان، همواره در این مسیر گام برمی دارند و هر چه درخشان تر، این مسیر را ادامه خواهند داد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست ها و سلسله کارگاه های تخصصی شعر و داستان در حوزه هنری استان ادامه داد: حوزه هنری استان با برگزاری این نشست، درحال جریان سازی در مسیر عاشورایی و انقلاب اسلامی است که امیدواریم در آینده شاعران قدرتمندی در این زمینه پرورش دهیم.