یادمان بزرگ شهدا در تبریز ساخته می‌شود
یادمان بزرگ شهدا در تبریز ساخته می‌شود
شهردار تبریز گفت: یادمان بزرگ شهدا در میدان شهدای تبریز، پس از اتمام عملیات عمرانی ایستگاه مترو ساخته خواهد شد.

به گزارش عصرتبریز، ایرج شهین باهر امروز در جلسه هماهنگی آغاز فاز اجرایی طرح “کوچه میزین افتخاری”، اظهار داشت: این طرح برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا ماندگار خواهد بود؛ اما متاسفانه به دلیل عدم وجود مشخصات و اطلاعات کافی در نهادهای ذی ربط، اجرای این طرح با تاخیر مواجه شد.

شهردار تبریز با بیان اینکه شهدا هویت و شناسنامه ملت ایران هستند، گفت: تلاش داریم در سریع ترین زمان ممکن ضمن اجرای کامل این طرح، باغ موزه دفاع مقدس را نیز به اتمام رسانده و با تامین محتوای موزه، شهدا را آنگونه که هستند به نسل جوان معرفی کنیم.

شهردار تبریز افزود: هر کاری برای شهدا انجام می دهیم در واقع ارج نهادن به کسانی است که از جانشان گذشتند؛ اگر مسئولیتی داریم به برکت خون شهدا است؛ اعتقاد داریم آنچه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب برای ما تکلیف کردند همان اقداماتی است که شهدا در جنگ تحمیلی انجام دادند.

همچنین تراب محمدی در این جلسه با بیان این‌که اطلاعات لازم برای چاپ تابلوهای کوچه میزین افتخاری در مراجع مربوطه وجود نداشت، گفت: از زمان رونمایی این طرح کار جمع آوری اطلاعات شهدا با امضای تفاهم نامه میان بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه عاشورا و شهرداری تبریز آغاز شده و ادامه دارد.

مسؤول امور ایثارگران شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: اطلاعات لازم برای چاپ و نصب تابلوهای حدود یک هزار شهید والا مقام نیز در سطح شهر جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی این طرح آشنایی جوانان با شهدا است، اظهار داشت: کار نصب این تابلوها در یک بازه زمانی سه ماهه انجام شده و تلاش داریم در آینده ای نزدیک، لیست کوچه های مزین به نام شهدا در قالب یک کتاب تهیه و منتشر شود.