آل هاشم: حضور طلاب در فضای مجازی ضروری است
آل هاشم: حضور طلاب در فضای مجازی ضروری است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: حضور طلاب و روحانیان در مسایل اجتماعی و فضای مجازی با شرط رعایت شئون روحانیت بسیار ضروری است.

به گزارش عصرتبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی که در حوزه علمیه حضرت تبریز برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه اساتید حوزوی؛ تربیت طلاب با منش انقلابی و مسؤولیت شناسی در کنار درس و بحث حوزوی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: باید تعطیلی های بیش از حد و اندازه در حوزه های علمیه پایان یابد، البته تحولات خوبی در حوزه طی سالیان گذشته صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که در دوره جدید مدیریت حوزه های علمیه، به مسایل علمی و اخلاقی توجه ویژه ای شده است، افزود: حضور طلاب و روحانیان در مسایل اجتماعی و فضای مجازی با شرط رعایت شئون روحانیت بسیار ضروری است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که حوزه باید پاسخگوی نیاز معنوی جامعه باشد، افزود: حوزه های علمیه باید به روزی برسند که آمادگی پاسخگویی به ۱۰۰ درصد نیازها باشند که حضور در فضای مجازی یکی از این بسترهاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت معیشتی طلاب یادآور شد: این موضوع نیازمند توجه ویژه حوزه های علمیه است تا طلاب خوبی را در استان تربیت کنیم و امیدوارم خبرهای خوشی در این زمینه اعلام شود.

آل هاشم در ادامه به تشریح فعالیت های حوزه علمیه آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: اردوی علمی تابستانی حوزه های علمیه کشور، با حضور ۸۰۰ طلبه از ۹۰ مدرسه علمیه کشور در این استان به مدت ۴۰ روز و در ۴ مدرسه استان برگزار شد.

وی با بیان این‌که برای نخستین بار در استان، بیش از ۳۵۰ آزمون شفاهی از طلاب حوزه های استان، در داخل استان برگزار شد، ادامه داد: درس خارج فقه در استان از سوی آیت الله پورمحمدی برگزار می شد که با دستور آیت الله اعرافی، درس خارج فقه آیت الله فاضل هیدجی نیز از سال گذشته در طالبیه در حال برگزاری است.

امام جمعه تبریز از راه‌اندازی مدارس تخصصی فقه و اصول در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کارگاه تلبس و مراسم عمامه گذاری برای ۱۰۰ طلبه در سال گذشته برگزار شده، افزون بر این ساماندهی و اعزام ۵۰۰ نفر از مبلغان در عرصه های مختلف، از مدارس تا مناطق روستایی یا حاشیه نشین تبریز در سال گذشته صورت گرفته است.

وی تشکیل کمیته بحران برای کمک به سیل زدگان را در ایام ابتدایی سال را یادآور شد و گفت: طلاب و روحانیان استان در کنار دیگر اقشار جامعه و در قالب نیروهای جهادی به استان های گلستان، لرستان و خوزستان اعزام شده بودند.