مردم نسبت به مدیران و مسئولان کشور بدبین شده‌اند
مردم نسبت به مدیران و مسئولان کشور بدبین شده‌اند
یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: مردم نسبت به مدیران و مسئولان کشور بدبین شده اند و نسبت به پاکدستی و امانت داری مدیران و مسئولان دیدگاه منفی پیدا کرده اند.

به گزارش عصرتبریز، احمد علیرضا بیگی درباره ضرورت شفاف سازی حقوق مدیران برای جلوگیری از فساد، اظهار کرد: اکنون مردم نسبت به مدیران و مسئولان کشور بدبین شده اند و نسبت به پاکدستی و امانت داری مدیران و مسئولان دیدگاه منفی پیدا کرده اند ولی ثبت حقوق کارکنان و مدیران دولتی در سامانه حقوق و مزایا، فضای شایسته ای را برای تقویت اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان ایجاد می کند و از سوی دیگر امکان نظارت و کنترل مردمی را نیز فراهم خواهد کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: شاهد بودیم که مسائلی در خصوص حقوق مدیران پیش آمد که باعث شد اعتماد مردم نسبت به امانت داری و پاکدستی مدیران کاهش یابد. گام ابتدایی در تقویت اعتماد مردم حرکت کردن در مسیر شفافیت است.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز غالب مدیران و مسئولان جمهوری اسلامی پاکدست بوده و با ثبت حقوق مدیران و کارکنان دستگاه های دولتی در سامانه حقوق و مزایا گامی در راستای شفافیت و ابهام زدایی برداشته خواهد شد.

علیرضا بیگی در ادامه با اشاره به تکلیف مجلس به دولت برای ثبت حقوق مدیران و کارکنان تمامی دستگاه ها در سامانه حقوق و مزایا بیان کرد: تمامی دستگاه ها موظف هستند که حقوق و مزایای کارکنان و مدیران خود را در این سامانه ثبت کنند و با این اقدام شاهد گامی در راستای شفافیت در مجلس، دولت، دستگاه قضا و نیروهای مسلح خواهیم بود. تعلل در این خصوص معنایی ندارد و پیامد آن در جامعه منفی خواهد بود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در پایان گفت: چندی پیش ما طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان را نیز در مجلس دنبال کردیم که با مخالفت گروهی از نمایندگان روبه رو شد اکنون نیز ما آن را در قالب طرحی دیگر دنبال می کنیم. شفافیت در هر حوزه ای می تواند باعث تقویت اعتماد شود.