بازدید هیئت ترکیه‌ای از شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی
بازدید هیئت ترکیه‌ای از شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: هیئتی متشکل از صنعتگران ترکیه و رئیس انجمن كارآفرینان و صاحبان صنایع (TUMSIAD) شعبه ارزروم از واحدهای صنعتی شهرك صنعتی سرمایه گذاری خارجی بازدید کردند.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی، سید مرتضی نیرومند اظهار کرد: اعضای هیئت ترکیه ای که در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع فلزی، صنایع غذائی، ساختمان، اتومبیل و لاستیک فعال هستند از خط تولید برخی واحدهای فعال مستقر در شهرک سرمایه گذاری خارجی بازدید کردند.

وی افزود: این افراد از خطوط طراحی و ساخت قطعات برای واگن های باری واگن های مسافری، صنایع غذائی درنا تولید کننده انواع کیک، کلوچه، بیسکوئیت، شکلات و …و واحد صنعتی آذرفدک تولید کننده گونی و لوازم بسته بندی بازدید انجام دادند.

وی یادآور شد: در جریان بازدیدها زمینه های توسعه همکاری های مشترک نیز بررسی شد.

نیرومند گفت: شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی در زمینی به مساحت حدود ۲۶۰ هکتار با هدف اشتغال زایی و توسعه ی صنعتی آذربایجان شرقی احداث شده است. واحدهای مستقر در این شهرک در بیش از هفت رشته خودروسازی، صنایع سلولزی، فولاد، مواد غذایی، مواد شیمیایی ، صنایع تبدیلی و نساجی فعالیت کرده و واحدهای بزرگ آلومینیوم، درب و پنجره‌سازی و پرده نیز در همین شهرک صنعتی، فعال هستند.

وی با بیان اینکه ١١٩ واحد در این شهرک به بهره بردارى رسیده و ۴٣٨١ نفر در این واحدها اشتغال دارند، گفت: فاصله این شهرک تا فرودگاه تبریز ۲۱ کیلومتر و تا راه‌آهن تبریز ۲۴ کیلومتر می‌باشد که یک مزیت و امتیاز مهم سرمایه‌گذاری، نسبت به سایر شهرک‌های موجود در کشور محسوب می‌شود.