نیروهای مسلح محبوب‌ترین قشر در بین مردم هستند
نیروهای مسلح محبوب‌ترین قشر در بین مردم هستند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نیروهای مسلح محبوب‌ترین قشر در بین مردم هستند، گفت: پاسداشت هفته دفاع مقدس یعنی تکریم نیروهای مسلح جان بر کف که در جای جای ایران اسلامی، امنیت و آرامش را تضمین می‌کنند.

به گزارش عصرتبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم چهارشنبه شب در آستانه هفته دفاع مقدس در دیدار جمعی از فرماندهان جنگ تحمیلی، اظهار کرد: نیروهای مسلح ما همان گونه که در زمان جنگ تحمیلی دست به دست هم داده و عاشقانه با نیت خالص از اسلام، کشور و انقلاب دفاع کردند الان نیز رزمندگان ما در مرزها مستقر هستند و همانند آن زمان و بلکه بیشتر، آماده جانفشانی و دفاع از مرزهای کشور هستند.

وی در پاسخ به عده‌ای که می‌گویند چرا باید همه ساله ایام هفته دفاع مقدس را گرامی بدارید و حتی بعضی ها پا را فراتر گذاشته و می‌گویند مگر ما در طول جنگ تحمیلی پیروز شدیم، گفت: جواب اینها روشن است، زیرا که ما آغازگر جنگ نبودیم و آغازگر جنگ دشمنان بودند که با هدف براندازی نظام، تجزیه کشورمان و نیز تسلط بر نفت منطقه جنگ را بر ما تحمیل کردند اما ما نگذاشتیم دشمن به اهدافش برسد پس پیروز شدیم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمنان حتی فکر نمی کردند انقلاب اسلامی به این سرعت به پیروزی برسد، ابراز کرد: پس از پیروزی انقلاب، دشمنان ۱۹ ماه تخریب، ترور و تلاشهای بسیاری کردند تا انقلاب را از بین ببرند اما نتیجه نگرفتند و تنها راه را، راه نظامی دیدند در حالی که نیروهای مسلح ما با کمترین امکانات با قدرت در مقابل دشمنان ایستادند و مقاومت کردند.

وی با بیان اینکه نباید تنها به برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس بسنده کنیم، خاطرنشان کرد: در این ایام باید به جانفشانی رزمندگان ارج و بها بدهیم و با این طریق مسئله را همه ساله همانند حماسه عاشورا و قیام امام حسین (ع) گرامی بداریم که اگر در این سالیان عزاداری‌ها انجام نشده بود قطعاً این حماسه نیز زنده نمی ماند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، نیروهای مسلح را از افتخارات نظام خواند و افزود: اولین گروهی دانست که در صحنه های آتش سوزی، سیل و دیگر مسائل جامعه حضور پیدا می‌کنند همین نیروهای مسلح هستند که باید قدر آنها را بدانیم و به آنها شخصیت بدهیم.

آل هاشم با تاکید بر حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا، امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: جریان شهیدزدایی که چند سالی است در برخی از کلان شهرها دنبال می شود و در تلاش است عنوان شهید را از کوچه‌ها و خیابان‌ها حذف کند اقدامی شکست خورده از جانب کسانی است خود را در مقابل رشادت‌ها و فداکاری‌های سربازان پاکباخته این مرز و بوم به خواب زده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با هشدار نسبت به شهیدزدایی، تصریح کرد: پویش مردمی شکل گرفته از سوی جوانان مومن و انقلابی در مقابل جریان شهیدزدایی باعث شده است تا مسؤولان نسبت به اصلاح اشتباه صورت گرفته واکنشی موثر داشته باشند.

سردار عباسقلی زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هم در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه های هفته دفاع مقدس تاکید کرد: نیروهای مسلح ما فدائیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و در این چهل سال گذشته با تقدیم شهدا و ایثارگران و جانبازان، همواره این موضوع را ثابت کرده اند.