دلیل اصلی طلاق، عدم آشنایی با مسائل پیش از ازدواج است
دلیل اصلی طلاق، عدم آشنایی با مسائل پیش از ازدواج است
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی گفت‌: بررسی اغلب پرونده‌های مسائل خانوادگی‌ در استان نشان می‌دهد که بخش عمده‌ی درخواست‌های طلاق ناشی از عدم آشنایی نسبت به مسائل پیش از ازدواج است.

به گزارش عصرتبریز، بابک محبوب علیلو در همایش آموزشی توجیهی همکاری بین دستگاهی در مشاوره های هنگام ازدواج، با اشاره به نقش اساسی نهاد خانواده و مدرسه در شکل گیری شخصیت انسان، اظهار کرد: توسعه جامعه در ابعاد مختلف بدون وجود دو نهاد “خانواده و مدرسه” ناممکن بوده و باید در این رابطه سرمایه گذاری اساسی انجام گیرد.

وی با بیان این‌که بررسی اغلب پرونده‌های مسائل خانوادگی‌ دستگاه قضا نشان می‌دهد که بخش عمده‌ی درخواست‌های طلاق ناشی از عدم آشنایی نسبت به مسائل پیش از ازدواج است، افزود: یکی از برنامه‌های اساسی دادگستری استان در راستای تحکیم بنیان خانواده نیز توجه ویژه به آگاهی سازی و آشنایی خانواده‌ها در رابطه با حقوق، وظایف و مسائل عاطفی خود است.

وی با اشاره به برنامه دادگستری کل در رابطه با آموزش‌های هنگام ازدواج، بیان کرد: پیش از مطرح و اجرایی شدن طرح آموزش‌های هنگام ازدواج، در شهرستان‌های مرند و اسکو طرح آموزش هنگام ازدواج توسط دادگستری کل استان ارائه شد با وجود کاستی‌ها فرایند مناسبی داشت.

محبوب علیلو با اشاره به مشارکت دادگستری استان در طرح آموزش هنگام ازدواج، افزود: دادگستری کل استان در کنار توجه به مسائل قضایی در همه‌ی ابعاد در خدمت دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد است و از هرگونه حمایت و پشتیبانی از این طرح و هر طرح مشابه دیگر دریغ نمی‌کند.