واکنش اینستاگرامی رضایی به برنامه فیتیله ای ها/ اهانت به اقوام ایرانی باید جرم تلقی شود
واکنش اینستاگرامی رضایی به برنامه فیتیله ای ها/ اهانت به اقوام ایرانی باید جرم تلقی شود

عصر تبریز: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار عکسی با لباس بختیاری در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و در زیر عکس با یادداشتی نسبت به توهین‌هایی‌ که به اقوام می‌شود، واکنش نشان داد. محسن رضایی نوشته است: ظاهراً اهانت به اقوام ایرانی پایانی ندارد، اگر هم برنامه‌ریزی‌شده نباشد، بی‌توجهی است. دیروز در سریال سرزمین […]

عصر تبریز: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار عکسی با لباس بختیاری در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و در زیر عکس با یادداشتی نسبت به توهین‌هایی‌ که به اقوام می‌شود، واکنش نشان داد.

IMG_20151121_003125

محسن رضایی نوشته است:

ظاهراً اهانت به اقوام ایرانی پایانی ندارد، اگر هم برنامه‌ریزی‌شده نباشد، بی‌توجهی است. دیروز در سریال سرزمین کهن به بختیاری‌های سربلند اهانت شد و امروز در برنامه‌ای دیگر به آذری‌های باغیرت و چندی پیش به اعراب وفادار ایرانی.

باید اهانت به اقوام ایرانی جرم تلقی گردد و در مجلس تصویب شود و برای آن مجازات در نظر بگیرند.

اقوام ایرانی بدون ایران و ایران بدون اقوام ایرانی معنا ندارد. در دفاع مقدس، لشکر پرافتخار عاشورای آذربایجان در کنار لشکریان سایر اقوام، در دفاع از انقلاب اسلامی حماسه آفریدند. در انقلاب مشروطه لشکر بختیاری‌ها و لشکرهایی از گیلان و آذربایجان استبداد را از بین بردند. در انقلاب اسلامی هم همه اقوام ایرانی شرکت داشتند.

البته تذکر دو نکته را ضروری می‌دانم: نخست آنکه باید مردم با حفظ آرامش و رعایت امنیت عمومی در این موارد پیگیری را به متولیان قانونی بسپارند و دوم آنکه اگر مجموعه‌ای در توهین خود عمدی نداشت و بابت سهو خود پشیمان بود، عذرخواهی او را بپذیریم.