خط یک مترو تبریز تا زمستان به ایستگاه آخر می‌رسد
خط یک مترو تبریز تا زمستان به ایستگاه آخر می‌رسد
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از اجرای عملیات عمرانی خط یک قطار شهری تبریز طبق زمان‌بندی صورت گرفته خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا سه ماه آینده قطار به صورت تستی به شهرک نور برسد.

به گزارش عصرتبریز، مصطفی مولوی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی و شهردار کلانشهر تبریز از پروژه خط یک قطار شهری تبریز، اظهار داشت: در حال حاضر فعالیت در ایستگاه‌های مختلف فاز ۳ خط یک قطار شهری به صورت دو نوبته است.

وی ادامه داد: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز تلاش می‌کنیم تمامی ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی فعال باشد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به فرایند اخذ اوراق مشارکت، افزود: تخصیص اعتبار به پروژه قطار شهری تبریز به صورت مرحله ای انجام می شود و تا به امروز از میزان اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در پروژه قطار شهری تبریز هزینه شده است.

مجری طرح خط یک قطار شهری تبریز و حومه نیز از اتمام ریل گذاری در مسیر فاز ۳ خط یک قطار شهری تبریز خبر داد و گفت: در طول ماه‌های گذشته نزدیک به ۱۳کیلومتر ریل گذاری اجرا شده است.

رضا زائر ادامه داد: در ایستگاه های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ عملیات خاکبرداری، فونداسیون و سقف اول انجام شده و این ایستگاه ها به صورت ایستگاه عبوری آماده عبور قطار هستند.

وی از نصب شبکه بالاسری در ایستگاه های فاز ۳ خط یک خبر داد و گفت: شبکه بالاسری به جز ایستگاه ۱۶ نصب شده است و در سه ماه آینده این شبکه به صورت کامل تکمیل می‌شود.

زائر افزود: برای تامین توان نیز پست های مورد نیاز خرید و تعدادی نصب شده و یا در حال نصب است.

وی با اشاره به اهداف پیش رو برای اتمام این پروژه گفت: در سه ماه آینده به صورت تست قطار بدون مسافر به ایستگاه ۱۸ می رسد.