انفجار و تیراندازی در پاریس
انفجار و تیراندازی در پاریس

عصر تبریز: شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری گزارش داد: دقایقی قبل در تراس رستورانی در مرکز پاریس تیراندازی رخ داد. شاهدان عینی گزارش دادند افراد مسلح و نقابدار وارد این رستوران شدند و به هر سویی شلیک کردند. نیروهای امدادی سپس به محله حادثه رسیدند. رسانه های فرانسه اعلام کردند که عاملان شلیک گلوله […]

عصر تبریز: شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری گزارش داد: دقایقی قبل در تراس رستورانی در مرکز پاریس تیراندازی رخ داد. شاهدان عینی گزارش دادند افراد مسلح و نقابدار وارد این رستوران شدند و به هر سویی شلیک کردند. نیروهای امدادی سپس به محله حادثه رسیدند. رسانه های فرانسه اعلام کردند که عاملان شلیک گلوله به رستوانی در پاریس موفق به فرار شدند.

همچنین صدای دو انفجار مهیب در نزدیکی ورزشگاه بزرگ پاریس شنیده شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در این تیراندازی ها  تاکنون دست‌کم ۲۶ نفر کشته شده اند.

IMG_20151123_023332

IMG_20151123_023345

IMG_20151123_023341

مهمترین خبرهای مرتبط با حوادث حملات در پاریس به این شرح است:

۱:۴۳ – ۶۰ نفر در یکی از سالن های همایش پاریس (سالن باتاکلان) به نام به دست افراد مسلح گروگان گرفته شده اند.

۱:۴۱ – تعداد کشته شدگان تیراندازی در چند منطقه مرکز پاریس به ۴۰ نفر افزایش یافت. دهها نفر نیز زخمی شدند.

۲:۰۲- رویترز به نقل از منابع امنیتی آمریکایی در این زمینه خبر داده است که تمام حملات انجام شده در پاریس هماهنگ بوده و این شهر با یک عملیات تروریستی وسیع مواجه است.

۲:۰۸- پلیس فرانسه از حمله دو یا سه فرد مسلح به نیروهای امنیتی این کشور در مقابل سالن کنسرت در پاریس خبر داد.  شمار گروگانها در سالن کنسرت در پاریس را یکصد نفر اعلام کرد.

۰۲:۱۵ –  کاخ سفید اعلام کرد اوباما تا ساعتی دیگر درباره حملات پاریس بیانیه ای صادر خواهد کرد.

۰۲:۱۴ – فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه از هیات وزیران خواست به سرعت نشست فوری برای بررسی حملات پاریس برگزار کند.

۰۲:۱۳ – پلیس فرانسه: کشته شدگان حملات پاریس به ۶۰ نفر افزایش یافت.

۰۲:۲۰ – سخنرانی مستقیم اوباما درباره حملات پاریس: همه تلاش خود را برای کمک به مقامات فرانسه و همکاری با آنها برای تعقیب شبکه های تروریستی انجام می دهیم /  خواستیم به خانواده های قربانیان و کشته شدگان حوادث امروز پاریس اعلام کنیم. همه جزئیات را در اختیار نداریم / امروز به صورت تصادفی با اولاند گفتگو کرده بودم.

۰۲:۲۹ – سخنرانی مستقیم اولاند از کاخ الیزه: از همه مردم فرانسه می خواهم آرامش خود را حفظ کنند. همه اکنون در یکی از مراکز، عملیات بازرسی انجام می شود. با خانواده های قربانیان که کم تعداد هم نیستند تسلیت می گویم و اعلام همدردی می کنم.

۱۰:۲۴ – داعش: حالا نوبت رم، لندن و واشنگتن است

۰۹:۰۰- حسن روحانی رئیس جمهور که قرار بود امروز عازم سه کشور اروپایی ایتالیا ،واتیکان و فرانسه شود در پی حوادث تروریستی پاریس سفر خود را لغو و به زمان دیگری موکول کرد.

۰۸:۱۲ – در حادثه گروگانگیری در تالار باتاکلان پاریس، حدود ۱۵۰ نفر برای تماشای کنسرت موسیقی حضور داشتند. به هنگام ورود پلیس ویژه، ۴ گروگانگیر انتحاری خود را منفجر کردند ولی کمربند انفجاری تنها ۳ نفر کار کرد وباعث کشته شدن ۱۰۰ نفر شد ولی انتحاری چهارم کمربند انفجاری اش منفجر نشد و به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

۰۸:۰۷ – پلیس فرانسه: تعداد زخمی های حملات جمعه شب پاریس ۲۰۰ نفر اعلام شد.

۰۸:۰۶ – پلیس فرانسه: ۸ نفر از مهاجمان مسلح در حملات جمعه شب پاریس کشته شدند که ۷ نفر از آن انتحاری بودند.

۰۷:۵۵ – آمارهای متفاوتی از تعداد کشته شدگان جمعه خونین پاریس اعلام می شود. آمار کشته ها بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ نفر است.

۰۷:۵۲ – رسانه های فرانسه: مهاجمان مسلح به رستورانی در مرکز پاریس در جمعه شب توانستند فرار کنند. در این حمله نیز شماری کشته شدند.

۰۴:۴۳ – دبیرکل سازمان ملل متحد و ایتالیا نیز حوادث پاریس را محکوم کردند.

۰۴:۴۲ – تماشاگران  ورزشگاه پاریس با وجود پایان مسابقه فوتبال تیم های ملی فوتبال آلمان و فرانسه، به توصیه مقامات امنیتی از ترک ورزشگاه خودداری کردند و ساعت ها بعد با هماهنگی پلیس و ارتش در برنامه از پیش مشخص شده ورزشگاه را ترک کردند و پلیس بر انتقال آنها به محل سکونتشان نظارت کرد.

۰۴:۳۵  – پلیس فرانسه: ۲ بمبگذار انتحاری در ورزشگاه پاریس کشته شدند.

۰۴:۲۸ – دولت آلمان برای بازگشت تیم ملی فوتبال آلمان از پاریس هواپیمای اختصاصی به فرانسه اعزام می کند.

۰۴:۲۶ – رئیس دولت امارات، ولیعهد ابوظبی و نخست وزیر امارات در پیام های جداگانه ای حوادث پاریس را محکوم و خانواده های قربانیان تسلیت گفتند.

۰۴:۱۹ – پلیس فرانسه: در حمله به گروگانگیری سالن نمایش باتاکلان در پاریس، ۳ فرد مسلح گروگانگیر و ۱۲۰ نفر گروگان کشته شدند.

۰۴:۱۸ – شهرداری پاریس تمامی موزه ها و تفرجگاه ها و مراکز گردشگری در پاریس را تا اطلاع بعدی تعطیل اعلام کرد.

۰۴:۱۸ – وزارت امنیت داخی آمریکا اعلام کرد هیچ تهدید مشخصی علیه امنیت داخلی آمریکا رصد نشده است اما همچنان حوادث پاریس را پیگیری می کند و در تماس مستمر با مقامات فرانسه است.