آل‌هاشم: دانشگاه‌ها به مسائل اصلی کشور بپردازند
آل‌هاشم: دانشگاه‌ها به مسائل اصلی کشور بپردازند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: دانشجویان و دانشگاه‌ها باید با مسائل اصلی کشور درگیر شوند.

به گزارش عصرتبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در یادواره شهدای تربیت معلم استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دانشجویان و دانشگاه‌ها باید با مسائل اصلی کشور درگیر شوند، خطاب به دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها اظهار داشت: حل مسئله صنعت، کمک کردن به حل مسائل آسیب‌های اجتماعی به واسطه اساتید دانشگاه و دانشجویان باید انجام گیرد.

وی با اشاره به پیدا کردن موانع تولید کالای باکیفیت داخلی و چگونگی بازاریابی آن گفت: انتقال دستاوردهای علمی نو به دستگاه‌های تولیدی باید از طریق دانشگاه‌ها انجام شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دانشگاه‌ها در تربیت فرهنگی، اخلاقی و معنوی دانشجویان بسیار تاثیر گذارند خطاب به اساتید دانشگاه گفت: شما دانشگاهیان باید جوانان اهل ایمان، اهل شرف و دارای اعتماد به نفس، جوانانی که در مقابل ظلم بایستند تربیت کنید تا در مقابل برادر مومن خود با مهربانی و گذشت رفتار کنند. نقش شما اساتید در تربیت چنین دانشجویانی بسیار اثر گذار است.

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحول در محیط دانشگاه‌ها امری ضروری است ادامه داد: برگزاری جلسات بحث و کرسی‌های آزاد اندیشی برای عملیاتی کردن نقشه‌های جامع کشور امری بسیار مهم است.

وی در ادامه گفت: جبران نامتوازن سازی رشته‌ها در خود دانشگاه‌ها باید انجام بگیرد و نیازهای جامعه ارزیابی شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان تصریح کرد: نباید ارتقا اساتید دانشگاه صرفاً بر اساس تولید مقاله باشد، بنابراین مقالاتی باید مورد تاکید قرار بگیرند که در جهت حل مشکلات جامعه باشند و موانع را ازبین ببرند.