۳۴۱ کلاس درس در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود
۳۴۱ کلاس درس در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود
ارومیه - استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت توجه به زیر ساخت های آموزش و پرورش گفت: زیر بنای توسعه کشور آموزش و پرورش بوده و اولویت اول دولت توجه به تعلیم و تربیت در کشور است.

به گزارش عصرتبریز، محمد مهدی شهریاری امروز در آیین افتتاح آموزشگاه ابتدایی حضرت فاطمه زهرا (س) در شهرستان چالدران با قدردانی از تلاش خیرین مدرسه ساز در استان آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوصی و خیرین مدرسه ساز ۷۸ مدرسه با ۳۴۱ کلاس درس در شهرهای مختلف استان و بویژه در مناطق محروم احداث می شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت در مدرسه سازی در آذربایجان غربی ادامه داد: از سال ۷۸ تاکنون ۷ هزارو ۱۳۵ کلاس درس با ۴۵۵ میلیارد تومان اعتبار در آذربایجان غربی به بهره برداری رسیده است.

شهریاری ادامه داد: در حال حاضر ۲۴ کلاس درس در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۲ هزار کلاس درس نیاز به نوسازی و بازسازی دارند.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا دو سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش توسعه و نوسازی مدارس در استان آذربایجان غربی هزینه خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در شهرستان چالدران نیز ۱۵ مدرسه با ۳۵ کلاس درس با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار در حال احداث است.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر توزیع متوازن اعتبارات استان اظهار کرد: اعتبارات استان بر اساس عدالت و توازن و در نظر گرفتن میزان محرومیت توزیع می شود.