رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی: معتادان استان آذربایجان شرقی شناسایی شد
رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی: معتادان استان آذربایجان شرقی شناسایی شد

عصر تبریز: رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، از شناسایی معتادان در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ۵۰ درصد از این تعداد، افراد متأهل هستند که باعث صدمات اجتماعی فراوان به خانواده و ۲۵ هزار خانواده را قربانی خود کرده است. به گزارش تسنیم ، محمدعلی نصرتی در جلسه ستاد مبارزه با […]

عصر تبریز: رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، از شناسایی معتادان در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ۵۰ درصد از این تعداد، افراد متأهل هستند که باعث صدمات اجتماعی فراوان به خانواده و ۲۵ هزار خانواده را قربانی خود کرده است.

معتادان استان آذربایجان شرقی

به گزارش تسنیم ، محمدعلی نصرتی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، با تاکید بر ادامه برخورد بی امان با سوداگران مرگ در استان، اظهار داشت: قاچاقچیان، خرده فروشان و معتادان متجاهر با حمایت دستگاه قضایی استان توسط نیروی انتظامی استان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی گسترده برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر، افزود: درمان و کاهش آسیب‌های معتادان از دیگر برنامه‌های جدی این ستاد است.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، اشتغال معتادان برای جلوگیری از بازگشت مجدد به اعتیاد را بسیار مهم دانست و گفت: برای بانوان معتاد متجاهر نیز مرکزی مانند مرکز نگهداری مردان ماده ۱۶ آماده شده است تا از حالت شیلتر به صورت نگهداری شبانه، به حالت شبانه روزی تغییر کند.

نصرتی، راهبرد این ستاد را ایجاد استان و شهری بدون معتاد متجاهر عنوان کرد و ابراز داشت: برخی معتادان، خود به صورت داوطلبانه به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند و برخی نیز با همکاری نیروی انتظامی به مراکز ترک اعتیاد معرفی می‌شوند تا خیابان‌ها و انظار عمومی از وجود این افراد پاکسازی شود.

وی از شناسایی افراد معتاد در آذربایجان شرقی خبر داد و تصریح کرد: ۵۰ درصد از این تعداد، افراد متأهل هستند که باعث صدمات اجتماعی فراوان به خانواده و ۲۵ هزار خانواده را قربانی خود کرده است.

مشاور عالی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته، مصرف مواد مخدر از اولویت‌های نخست معضلات اجتماعی در استان بوده است، اظهار داشت: اکنون با تلاش همه مسئولان و همکاری مردم، این موضوع به اولویت سوم معضلات اجتماعی استان تبدیل شده است.