شورای شهر اجازه تخفیف در عوارض نوسازی را ندارد
شورای شهر اجازه تخفیف در عوارض نوسازی را ندارد
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با توجه به اینکه شورای شهر امکان اعمال تخفیف در عوارض نوسازی را ندارد، از شهروندان تقاضا داریم جهت درخواست تخفیف به شورا مراجعه نکنند.

به گزارش عصرتبریز، شهرام دبیری در صدوچهلمین جلسه علنی شورای شهر تبریز با تبریک هفته نیروی انتظامی‌ و قدردانی از فعالیت‌های نیروی‌ انتظامی‌ استان‌ اظهار داشت: مجاهدت‌های مقتدرانه نیروی انتظامی، متضمن امنیت و آرامش شهروندان است.

وی با بیان اینکه مردم در زمینه کیفیت و خدمات دریافتی گذرنامه راضی هستند، افزود: در زمینه‌های مختلف به خصوص در زمینه‌های اجتماعی می‌توان‌ با نیروی انتظامی‌ و دادگستری تبریز به جهت کاهش مشکلات اجتماعی همکاری کرد.

رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به مشاوره‌های اجتماعی نیروی انتظامی‌ فعالیت این نیرو را امنیت آفرین عنوان کرده و آن‌ها را موجب‌ ایجاد حس امنیت در مردم دانست‌.

دبیری با اشاره به همکاری و همراهی مردم با نیروی انتظامی گفت: شورای شهر آماده همکاری با نیروی انتظامی‌ است.

وی با اشاره به اهمیت وجود نیروی راهنمایی و رانندگی در شهر برای ایجاد نظم و امنیت، تصریح کرد: تا یک ماه آینده قرار داد ایجاد سیستم جامع کنترل ترافیک در تبریز اجرایی می‌شود.

دبیری در ادامه تصریح کرد: عوارض نوسازی مصوبه مجلس شورای اسلامی است و در هیئت دولت تصویب می‌شود و بر اساس قانون، شورای شهر هیچگونه اختیار و اجازه‌ای مبنی بر اعمال تخفیف در عوارض نوسازی را ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: بر این اساس شهروندان جهت درخواست تخفیف عوارض نوسازی به شورا مراجعه نکنند و شورای شهر فقط می‌تواند در بحث تخفیف عوارض پسماند به میزانی مشخص تاثیرگذار باشد.

فریدون بابایی اقدم نیز در این جلسه اظهار داشت: وضعیت فعلی حاشیه نشینی در تبریز که در اثر ساخت و ساز غیرمجاز ایجاد شده اصلاً مناسب نیست و این موضوع به بزرگترین دغدغه و معضل فعلی شهر تبریز تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: برای مقابله با این معضل، نیازمند همکاری و کمک نیروی انتظامی و البته تشکیل کلانتری ویژه ساخت و ساز هستیم تا ساخت و ساز غیرمجاز در این مناطق متوقف شود.