۴۸۴ نفر در تصادفات آذربایجان‌شرقی جان باختند
۴۸۴ نفر در تصادفات آذربایجان‌شرقی جان باختند
مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال ۴۸۴ نفر در تصادفات استان آذربایجان‌شرقی جان باختند.

به گزارش عصرتبریز، آرتین کمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در نیمه اول امسال ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی ۴۸۴ نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته‌ها ۵۱۹ نفر بوده حدود ۷ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان ۳۸۳ نفر مرد و ۱۰۱ نفر زن بودند.

کمالی افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۳۲۸ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، ۱۰۲ نفر در مسیرهای درون شهری، ۸ نفر در جاده‌های خارج از استان و ۹ نفر نامعلوم و سایر راه‌ها گزارش شده است. همچنین در طی مدت مذکور ۱۹ نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و ۱۸ نفر نیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام اینکه در شهریور ماه امسال ۸۲ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست داده‌اند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۲ نفر بود ۳۰ نفر کاهش یافته است.

کمالی همچنین بیان داشت: در طی ۶ ماهه اول امسال تعداد مصدومین حوادث رانندگی مراجعه‌کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۹ هزار و ۹۰۶ نفر بوده است که از این تعداد ۷ هزار و ۷۲ نفر مرد و ۲ هزار و ۸۳۴ نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی ۹ هزار و ۹۶۹ نفر گزارش شده بود حدود یک درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در شهریور ماه امسال یک هزار و ۸۷۷ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که یک هزار و ۸۹۹ نفر بوده ۲۲ نفر کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال ۹۷ در استان ۹۱۸ نفر بود که از این تعداد ۱۷۳ نفر زن و ۷۴۵ نفر مرد بوده است. مصدومین این حوادث نیز در سال ۹۷ بالغ بر ۱۸ هزار و ۱۸۵ نفر گزارش شده است.