عملکرد درآمدی شهرداری بی‌سابقه است/کاهش ۵۱ درصدی هزینه‌ها
عملکرد درآمدی شهرداری بی‌سابقه است/کاهش ۵۱ درصدی هزینه‌ها
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز گفت: شهرداری تبریز در شش ماه نخست امسال بیش از هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

محمدباقر بهشتی در گفتگو با خبرنگار عصر درباره میزان تخصیص بودجه شهرداری تبریز در ۶ماهه اول  سال جاری اظهار کرد: خوشبختانه عملکرد ۶ماهه شهرداری تبریز نشانگر آن است که درآمدها به میزان قابل توجهی تحقق یافته است.

او اعلام کرد: حدود ۸۰درصد از درآمد مصوب شهرداری تبریز در بودجه سال ۹۸ تحقق یافته درحالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد، در سال ۹۶، ۵۸ درصد و در سال ۹۵، ۵۷درصد بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز تصریح کرد: شهرداری تبریز ضمن اینکه تلاش می‌کند درآمدهای خود را افزایش دهد، در عین حال هزینه های جاری خود را نیز کاهش داده است.

به گفته او شهرداری تبریز در ۶ماهه ابتدایی سال جاری، بیش از هزارمیلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

محمدباقر بهشتی تصریح کرد: طبق بودجه مصوب شورای شهر، شهرداری تبریز در ۶ماهه سال می‌توانست ۵۶۴میلیاردتومان هزینه جاری داشته باشد درحالی که۴۹درصد از این رقم یعنی ۲۷۴میلیاردتومان هزینه کرده است.

او درباره میزان هزینه‌کرد سازمان‌های وابسته به شهرداری هم اظهار کرد: بودجه مصوب سازمان ها در نیمه اول سال ۲۹۷ میلیاردتومان است که سازمان ها خوشبختانه توانستند با ۵۸درصد صرفه‌جویی، هزینه های جاری خود را به ۱۶۱میلیاردتومان کاهش دهند.

عضو شورای شهر تبریز در بخش دیگری از این گفتگو عملکرد عمرانی شهرداری تبریز را هم قابل توجه برشمرد و افزود: طبق قانون و بودجه مصوب، هزینه های عمرانی شهرداری باید ۴۰درصد از کل بودجه باشد اما امسال ۵۱درصد اختصاص پیدا کرده است درحالی که این میزان در ۶ماهه سال گذشته کمتر از ۴۰درصد بود.

محمدباقر بهشتی یکی از اعضا کمیته تخصیص بودجه شهرداری تبریز است. این کمیته به صورت ماهانه و با حضور شهردار، قائم مقام شهردار، معاون مالی و اقتصادی، معاون برنامه ریزی، مدیرکل برنامه و بودجه و مدیرکل درآمد شهرداری تبریز تشکیل می شود.

رئیس کمیسیون عمران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر هم در جلسات این کمیته حضور دارند و درباره هزینه ها و درآمدهای کلان شهرداری تصمیم گیری می شود.