آزادسازی ۲۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی
آزادسازی ۲۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی
مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان‌شرقی گفت: در طول ۶ ماه نخست سال‌جاری ۲۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد توسط خیران استان آزاد شدند.

به گزارش عصرتبریز، رسول تقی پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول ۶ ماه نخست سال‌جاری ۲۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد توسط خیران استان آزاد شدند.

وی افزود: برای آزادسازی این تعداد از زندانیان ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

تقی پور، مبلغ بدهی این تعداد از زندانیان را ۸۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را شاکیان گذشت کرده اند و با مذاکره با دادگاه برای ۵۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز قرار تقسیط صادر شده است.

مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این ستاد برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۲ میلیارد و ۹۴۹ میلیون تومان کمک مالی بلاعوض داشته است، افزود: همچنین ۲ میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصدی در اختیار این افراد قرار گرفته است.

تقی پور با اشاره به سنت حسنه خانواده های مرحومین در اعطای بخشی از هزینه های مجالس ترحیم برای آزادسازی زندانیان، گفت: در طول ییک و نیم سال گذشته ۲۱۴ خانوار با مراجعه به ستاد دیه موجبات آزادی ۱۳۱ نفر را فراهم کرده اند.

وی افزود: همچنین در دیدار با سرپرستان هیات های مذهبی و مداحان قرار بر آزادی زندانیان توسط هیات مذهبی شد که یکی از هیات ها قول آزادی ۷۲ زندانی را داده است که تا کنون ۲۲ نفر آزاد شده اند.