ضرورت همکاری‌های مشترک میان کانون و شهرداری تبریز
ضرورت همکاری‌های مشترک میان کانون و شهرداری تبریز
شهردار تبریز گفت: در بیشتر موارد شهرداری کارهایی شبیه اقدامات کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان انجام می دهد.

به گزارش عصرتبریز، ایرج شهین باهر در بازدید از غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبریز در هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز فعالیت های کانون پرورش را موثر دانسته و اظهار داشت: گسترش فعالیت های کانون زمینه کشف استعداد ها و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان را فراهم می آورد.

وی با بیان اینکه بیشتر افرادی که وارد کارهای فرهنگی و هنری شده اند و خدمات شایسته ی در این عرصه به جامعه ارائه می کنند روزی خودشان عضو مراکز کانون پرورش فکری بوده اند، افزود: این امر نشان گر این نکته است که کانون پرورش فکری نقش و جایگاه ویژه ی در میان خانواده های ایرانی دارد.

شهردار تبریز در ادامه به ضرورت همکاری های مشترک میان کانون پرورش فکری و شهرداری تبریز اشاره کرد و گفت: در بیشتر موارد شهرداری کارهایی شبیه اقدامات کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان انجام می دهد که می توان انجام این فعالیت ها را به کانون پرورش فکری استان سپرد.

شهین باهر در این راستا با ابراز تمایل خود به واگذاری ۲۴ فرهنگسرای زیر نظر شهرداری که اکثرا مستقر در مناطق کم برخوردار شهر می باشد؛ به کانون پرورش فکری، اعلام و تاکید کرد: شهرداری می تواند با قرار دادن فضا و مکان به انضمام امکانات، همکاری و مساعدت خود را با این نهاد فرهنگی بیشتر کند.

در ادامه علی بینش، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده ارائه و بیان نمود: کانون پرورش فکری به عنوان نهاد دولتی، متولی فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان است.

وی هدف مهم کانون را ایجاد امکانات و فضایی مناسب برای رشد و شکوفایی و معرفی استعداد های کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ سال بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی دانست.

بینش عنوان کرد: در استان آذربایجان‌شرقی به غیر از شهرستان های هوراند، هریس، خداآفرین و اسکو، ۲۴ مرکز ثابت وجود دارد.

وی افزود: کانون علاوه بر انجام فعالیت های فرهنگی و هنری و ادبی در مراکز ثابت به اجرای همین برنامه های مشترک در کتابخانه های سیار و روستایی و همچنین پستی می پردازد. 

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه کانون پرورش فکری  افزایش و توسعه کتابخانه سیار و جبران کمبود مراکز کانون در سطح شهر می باشد، اظهار داشت: افزایش کتابخانه های کانون از نیازها و تقاضاهای خانواده ها می باشد لذا توسعه آن را خیلی مهم و موثر دانست.