وضعیت سرانه مطالعه در جامعه نگران‌کننده است
وضعیت سرانه مطالعه در جامعه نگران‌کننده است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: برای رسیدن به سرانه مطالعه ایده‌آل در جامعه همت دستگاه‌های فرهنگی لازم است.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم دیشب در حاشیه بازدید از غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تبریز به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی شمال‌غرب کشور است، اظهار داشت: ازدحام مردم برای حضور در این نمایشگاه باعث ایجاد ترافیک سنگین در ورودی آن شده است، اما هنوز فرهنگ کتابخوانی به درستی در جامعه نهادینه نشده است.

امام جمعه تبریز سرانه مطالعه را بسیار نگران‌کننده عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به سرانه مطالعه ایده‌آل در جامعه همت دستگاه‌های فرهنگی لازم است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه تکنولوژی و گرایش مردم به سمت فضای مجازی و استفاده از کتاب‌های دیجیتال افزود: هیچ چیز جای کتاب را نمی‌دهد و بر همین اساس همه مسوولان و مردم باید در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنند.

آل‌هاشم با تاکید بر پشتیبانی خیران از حوزه کتاب و کتابخانه‌ها یادآور شد: پشتیبانی خیران از این حوزه مصداق بارز عمل به فریضه و فرهنگ وقف است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به بازدید دو ساعته خود از نمایشگاه مطبوعات تبریز خاطرنشان ساخت: دیروز با حضور در سالن شهریار نمایشگاه بین‌المللی تبریز از غرفه‌های رسانه‌ها و مطبوعات استان بازدید و با اصحاب رسانه گفت‌وگو کردم.

امام جمعه تبریز با تقدیر از فعالیت‌های همه رسانه‌های مکتوب و دیجیتال اذعان داشت: نمایشگاه مطبوعات تبریز پررونق و بانشاط بود و امیدوارم این روحیه در نوشته‌های خبرنگاران متجلی و به جامعه هم منتقل شود.

دهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان‌شرقی همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از ۲۹ مهر الی ۴ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز – سالن شهریار برگزار می‌شود.