استراماچونی: بازی سختی با تراکتور در تبریز داریم
استراماچونی: بازی سختی با تراکتور در تبریز داریم
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: بازی سختی برابر تراکتور در تبریز داریم ولی ما به دنبال شکست دادن حریف و کسب پیروزی هستیم.

آندره‌آ استراماچونی در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل تراکتور درباره اینکه در هفته اول مقابل ماشین‌سازی نه تماشاگران و نه هیئت فوتبال آذربایجان شرقی دخالتی در مشکلی که برای مترجم تیم به وجود آمده بود نداشتند، ولی او به حالت اعتراض صندلی را پرت کرد، اظهار داشت: آیا من رفتار بدی نسبت به خبرنگاران داشتم یا حرف بدی زدم که شما چنین برداشتی کردید؟ من هیچ وقت مشکلی با خبرنگاران نداشتم و نمی‌خواستم که به کسی توهینی شود، ولی من هم توقع دارم که به من احترام گذاشته شود.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا تیمش برای پیروزی به تبریز آمده است؟»، تصریح کرد: اولاً اینکه تراکتور یکی از بهترین تیم‌های لیگ است و یکی از بهترین مربیان را در اختیار دارد و همان‌طور که تا الان متوجه شدم این باشگاه یکی از پولدارترین باشگاه‌های ایران است. فکر می‌کنم اگر آنها فردا با بازیکنان اصلی خود بازی کنند، بازیکنان آنها در مجموع بیش از ۲۰۰ بازی ملی دارند. ما در هر حال برای حریف خودمان احترام قائل هستیم، اما ما استقلال هستیم و هیچ وقت برای تساوی به میدان نمی‌رویم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره این موضوع که چه تدابیری اندیشیده است که تیمش روند خوبی پیش گرفته، خاطرنشان کرد: قبل از هر چیز باید بگویم که وقتی یک مربی جدید به کشور یا یک لیگ جدید می‌آید، کار آسانی ندارد. اینجا خیلی چیزها با آن چیزی که من در سابقه کاری‌ام داشته‌ام، متفاوت است. من خودم هم هر روز سعی می‌کنم که بهتر و بهتر شوم و خودم را برای هفته‌های آتی لیگ آماده کنم. در مورد تیم هم باید بگویم که در اوایل فصل یکسری مشکل در ساختن تیم داشتیم، برای همین نتوانستم فلسفه خودم را در همان ابتدای لیگ دنبال کنم، ولی در ادامه ممکن است این اتفاق بیفتد و در واقع ما به زمان نیاز داریم تا خودمان را با شرایط لیگ و بازیکنان وفق دهیم و این پروسه تمام نشده است و باید کارمان را ادامه دهیم و پیشرفت کنیم.

استراماچونی ادامه داد: این پیشرفت ما در بازی‌های‌مان را نشان می‌دهد، مثل بازی فردا که پیش رو داریم، چون برای من و تیمم بازی فردا یک تست خیلی مهم است که باید بتوانیم توانایی‌های خودمان را نشان دهیم. می‌دانم خیلی سخت است که بدون امتیاز از تبریز به تهران برگردیم. متأسفانه در اطراف ما مشکلات زیادی وجود دارد، ولی من نمی‌خواهم الان در مورد آنها صحبت کنم، چون می‌خواهم تمام تمرکز بازیکنانم روی این بازی باشد و این چیزی است که من به خاطر استقلال و طرفداران‌مان می‌خواهم شرایط بهتر شود. الان وقت صحبت درباره مشکلات‌مان نیست، چون نمی‌خواهم بهانه‌ای برای تیم و بازیکنانم در بازی فردا باشد. به خاطر اینکه فردا یک جنگ ورزشی است و ما باید تمام تلاش‌مان را در این بازی انجام دهیم.

وی درباره محروم و مصدومان تیمش تصریح کرد: ما قطعاً برای این بازی به بهترین شرایط‌مان نرسیده‌ایم. دو بازیکنی که خیلی برای سیستم ما مهم بودند در هفته پیش از دست دادیم. داریوش شجاعیان و روزبه چشمی که یکی از آنها رهبر خط دفاعی بود و دیگری هافبک بازیساز ما. از لحاظ تعداد بازیکن نه، اما از نظر نوع بازی گزینه‌های زیادی برای جایگزینی این بازیکنان نداریم. ما در بازی فردا با ایده خاص خود حاضر خواهیم شد و مطمئنم که فردا هر بازیکنی که لباس استقلال را بر تن کند تمام توان خود را برای پیروزی تیمش به کار خواهد بست.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که با جو ورزشگاه یادگار امام (ره) آشنایی دارد، اظهار کرد: در مورد طرفداران تبریزی و جو ورزشگاه هم شنیده‌ام که ورزشگاه تراکتور یکی از پرشورترین ورزشگاه‌های ایران است، ولی به نظر من وقتی تیم سطح بالایی مثل استقلال در این ورزشگاه حاضر می‌شود باید بتواند که از طرفداران تراکتور انرژی بیشتری بگیرد. ما باشگاه بزرگی هستیم و برای همین به جای اینکه از تماشاگران بترسیم باید از آنها انرژی بگیریم و با انگیزه بیشتری بازی کنیم. اگر ما فردا بترسیم نشان می‌دهد که هنوز تیم سطح بالایی نیستیم. این مسئله فوتبالی نیست و خطای ذهنی است.

استراماچونی در واکنش به این موضوع که تیم جوانی در اختیار دارد، گفت: من به خاطر سابقه و تاریخچه استقلال اینجا هستم. من پیشنهاد باشگاه را به خاطر اسم استقلال قبول کردم. اگرچه ممکن است الان مشکلاتی داشته باشیم، اما باید به جایگاهی که در شأن نام استقلال و هواداران این تیم است، برسیم. اگر در این سطح نباشیم فردا یک تست خوب است که چقدر با استقلال واقعی و بزرگ فاصله داریم، چون این هدف من است و باید هدف تمام بازیکنانم هم همین باشد. این مهم است که بدانیم چه کسی در سطح استقلال بوده و شایسته حضور در این تیم است.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا نقاط ضعف و قوت تراکتور را می‌شناسید؟»، یادآور شد: همان‌طور که گفتم تراکتور تیم خیلی باتجربه‌ای است و تفاوت ما با آنها در بازی فردا نداشتن تجربه کافی است. بازیکنان تراکتور باتجربه هستند که تجربه جام جهانی و سابقه ملی زیادی دارند و در مقایسه با ما این چیزی است که آنها در این زمینه شرایط بهتری دارند. از طرف دیگری ما یک بازی رو در رو را با آنها انجام می‌دهیم و احترام زیادی برای سرمربی آنها قائل هستم و امیدوارم که بازی خوبی باشد. قطعاً این بازی، بازی مهمی است و امیدوارم که هر تیمی که شایسته است امتیاز لازم را کسب کند.

استراماچونی در واکنش به صحبت‌های گابریل کالدرون، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به نتایج استقلال گفت: اگر راستش را بخواهید نمی‌دانم که کالدرون چرا در مورد استقلال چنین صحبت‌هایی را مطرح کرده است. این بار چیزی گفته است که فکر می‌کنم یک مقدار از مرزها خارج شده. ممکن است خط‌نگه‌دار در بازی قبلی کمی اشتباه کرده باشد، ولی او شاید اشتباهات داوران به نفع پرسپولیس را فراموش کرده است. چیزی که من دوست نداشتم این بود که او گفته است چیزهای پشت پرده وجود دارد! اگر چیزی هست بیاید و شفاف بگوید. این نظرات برای فوتبال ایران خیلی بد است، نه فقط برای استقلال، چون این نظرات می‌گوید که فوتبال ایران ناسالم است و این برای سپاهان، تراکتور و دیگر تیم‌ها هم بد است. کالدرون دوست دارد در مورد همه چیز به جز پرسپولیس صحبت کند و بهتر است که شفاف صحبت کند. استقلال اهمیتی به حرف‌های او نمی‌دهد، اما این حرف‌ها برای فوتبال ایران خوب نیست و من هم قسمتی از فوتبال ایران هستم. من با باشگاه موافق هستم که این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که هواداران استقلال چه زمانی می‌توانند تیم مدنظر او را ببینند، تصریح کرد: ما سخت کار می‌کنیم، برای ما مهم است که در هر بازی تلاش‌مان را انجام دهیم. متأسفانه چند سال است که نتوانستیم در لیگ موفق باشیم و این موضوع نشان می‌دهد که باید همه کار بیشتر و عملکرد بهتری داشته باشند. برای رسیدن به یک موفقیت شما به زمان نیاز دارید و اگر در یک هدف و مسیر مشخص تلاش کنیم نتایج مشخص خواهد شد و اگر از هدف‌مان دور شویم تغییری نخواهیم دید.