مدارس مناطق کم‌برخوردار تبریز وضعیت مناسبی ندارند
مدارس مناطق کم‌برخوردار تبریز وضعیت مناسبی ندارند
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مدارس مناطق محروم و کم برخوردار تبریز از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و نیاز به حمایت دارد.

به گزارش عصرتبریز، فریدون بابایی اقدم در جلسه شورای شهر تبریز، گفت: اخیرا بحثی در ارتباط با وضعیت نامناسب مدارس تبریز در صحن شورا مطرح شد و این تذکر به آن دلیل بود که مدارس بخش مهمی از جامعه را شکل می دهند.

وی با بیان اینکه مدارس مناطق محروم و کم برخوردار تبریز از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و نیاز به حمایت دارد، ادامه داد: با توجه به بازدیدهایی که از برخی از این مدارس داشتیم، بهبود شرایط مدارس بخصوص در مناطق محروم بدون حمایت دولت مقدور نیست.

بابایی اقدم عنوان کرد: در چنین مدارسی، امکانات حداقلی وجود ندارد و اولیا نیز توان کمک ندارند. هیچ سرانه ای به آنها اختصاص نمی یابد و مشکلاتشان پابرجا می ماند. با این حال شهرداری تبریز در حد توان خود بخصوص در بحث آسفالت ریزی به مدارس کمک کرده است.

او با بیان اینکه شورای شهر تبریز نسبت به این مشکلات بی تفاوت نیست، افزود: مدارس مناطق کم برخوردار به خصوص مدارس دولتی به لحاظ مباحث مالی در مضیقه هستند و شورای شهر باید بر اساس بند ۲ ماده ۸۰، مسائل آموزشی شهر را بررسی کند و راهکار ارائه دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: در خصوص مشکلات مدارس مناطق محروم شهر باید به یک جمع بندی برسیم و منابع مالی و معنوی را برای آن مشخص کنیم.