بزرگراه «تبریز-سهند» ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
بزرگراه «تبریز-سهند» ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
اسکو - فرماندار شهرستان اسکو گفت: پروژه بزرگراه «تبریز-سهند» در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۴۵ درصد پیشرفت ریالی دارد.

به گزارش عصرتبریز، بابک رضی منش با اشاره به این‌که کل پروژه بزرگراه تبریز – سهند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۶۰ درصد آن توسط بخش خصوصی و ۴۰ درصد توسط دولت و شرکت عمران تامین می‌شود، اظهار کرد: این پروژه در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۴۵ درصد پیشرفت ریالی دارد.

وی افزود: البته از برنامه زمان بندی عقب هستیم، اما تلاش می کنیم تا آخر سال تردد در این مسیر برقرار شود و تا خرداد ماه سال آینده شاهد بهره برداری کامل از این پروژه خواهیم بود.

فرماندار شهرستان اسکو ادامه داد: این مسیر محور رسیدن به روستای تاریخی کندوان خواهد بود و بهترین فرصت برای جذب گردشگر بوده و اقبال سرمایه‌گذاران برای ورود به شهر جدید سهند افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر شهر جدید سهند ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد، افزود: شهر جدید سهند شهرستان اسکو، نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان و طی سال‌های ۹۰ تا ۹۵ با ۲۲.۴ درصد بالاترین نرخ رشد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است، در حالی‌که نرخ رشد جمعیت استان کمتر از یک درصد است، این آمار بیانگر این است که ظرفیت جمعیت پذیری این شهر بالاست.

رضی منش یادآور شد: ۳۶ اثر از این شهرستان ثبت ملی شده و بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در اسکو فراهم است.

فرماندار اسکو تصریح کرد: نرخ بیکاری شهرستان اسکو نزدیک به ۹.۲ درصد است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است؛ البته با توجه به این‌که سالانه دو هزار دانش آموز در شهر جدید سهند افزایش می یابد، بنابراین آمار دقیقی از نرخ بیکاری در شهر جدید سهند نداریم.

وی با اشاره به وجود ۱۸ هزار دانش آموز در شهر جدید سهند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۴ مدرسه در تمامی مقاطع در شهر جدید سهند ساخته شده است.