ظریف: درهای مذاکره را باز گذاشته‌ایم
ظریف: درهای مذاکره را باز گذاشته‌ایم
وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران درهای مذاکره را به روی کشورهایی که مایل به حفظ برجام هستند باز گذاشته است.

به گزارش عصرتبریز، محمدجواد ظریف شامگاه جمعه در بدو ورودش به ترکیه برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) اعلام کرد ایران آماده مذاکره با کشورهایی است که تمایل به حفظ برجام دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ذیل برجام به خبرنگار صدا و سیما گفت: «ما گام چهارم را برداشتیم با توجه به اینکه گفته بودیم که اگر اقدامات طرف مقابل به نتیجه نرسد، گام‌های بعدی را برمی‌داریم؛ اما هم‌زمان توسط آقای رئیس‌جمهور اعلام کردیم که ما ضمن برداشتن گام‌های خودمان در چارچوب برجام و در چارچوب حقوقمان در برجام و در پاسخ به مواد نقض برجام توسط آمریکا و همچنین کاستی‌ها و موارد نقض برجام توسط اروپایی‌ها، برای مذاکره نیز آمادگی داریم. از همان روز اول هم مذاکراتمان را شروع کردیم و هیچ‌گاه به مذاکره نه نگفتیم.»

وی افزود: «اکنون هم با طرف‌های مختلفی که مایلند برجام را حفظ کنند، در حال مذاکره هستیم. فرانسوی‌ها و سایر کشورهای علاقه‌مند به مذاکره کماکان گفتگوها را ادامه می‌دهند و ما هم همیشه در را برای مذاکره و رسیدن به تفاهم باز گذاشته‌ایم.»