۱۵ واحد صنفی در مناطق زلزله‌زده میانه آسیب دیدند
۱۵ واحد صنفی در مناطق زلزله‌زده میانه آسیب دیدند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ۱۵ واحد صنفی در روستاهای بخش کندوان و ترکمنچای میانه از ۵ تا ۷۰ درصد آسیب دیدند.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، حبیب امین زاده در جمع خبرنگاران افزود: از همان لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در شهرستان میانه، اقدام لازم نسبت به ارزیابی وسعت خسارت ها و نیازهای اولیه انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به قطعی آب و گاز روستاهای آسیب دیده بویژه روستای ورنکش، نسبت به تهیه ۵۰۰ بسته نان و ۴۸۰۰ بسته بطری آب و توزیع در محل یادشده اقدام شد.

وی با اشاره به اهمیت تداوم پخت نان در مناطق زلزله زده اظهار داشت: با همکاری اداره غله شهرستان، ۵۰۰ کیسه آرد در بخش های کندوان و ترکمنچای توزیع شد.

امین زاده در خصوص وضعیت و پایداری واحدهای صنعتی مستقر در کانون زلزله نیز گفت: دو تیم از همکاران و کارشناسان سازمان جهت برآورد میزان خسارت به واحدهای صنعتی و معدنی و صنفی بخش های کندوان و ترکمنچای اعزام شدند.

وی اضافه کرد: در این زمینه ۲۲ واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفت که گزارش ها حاکی از عدم خسارت به صنایع موجود در کانون زلزله است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد : از ۶۰۰ واحد صنفی بخشهای کندوان و ترکمنچای ۱۵ واحد آسیب ۵ تا ۷۰ درصدی دیده اند.

وی در خاتمه گفت: نحوه تامین اقلام مورد نیاز شهروندان در مناطق زلزله زده و همچنین چگونگی مشارکت در بازسازی منازل مسکونی و واحدهای صنفی، از سوی صنایع تولیدی و اصناف در حال برنامه ریزی است.

بیشتر بخوانید:
۳۱۲ مصدوم و پنج فوتی بر اثر زلزله آذربایجان شرقی
همه امکانات برای کمک به حادثه‌دیدگان بسیج شود
‌وزارت صنعت با تمام توان در اختیار زلزله‌زدگان است