نگاهی به پنج بازی آخر مدعیان لیگ در نیم فصل اول
نگاهی به پنج بازی آخر مدعیان لیگ در نیم فصل اول
مدعیان لیگ برتر در پنج هفته پایانی نیم فصل اول در تلاش اند تا اندوخته امتیازات خود را ارتقا بخشیده و با دست پر راهی دور برگشت شوند.

به گزارش عصرتبریز، لیگ برتر به هفته دهم خود رسید و تنها پنج هفته تا پایان نیم فصل اول رقابت ها باقی مانده است تا قهرمان نیم فصل اول رقابت ها مشخص شود.امسال هم مثل سال گذشته شاهد حضور پنج تیم استقلال، پرسپولیس، پدیده، تراکتور و سپاهان در میان مدعیان هستیم و این پنج تیم که می توان به آن ها لقب بیگ فایو را داد، نسبت به دیگر تیم ها از شانس بیشتری برای قهرمانی برخوردار هستند. برهمین اساس نگاهی به بازی های آینده و پنج بازی پیش روی پنج تیم مدعی لیگ نوزدهم خواهیم داشت.

نیم فصل اول
بازی های باقیمانده سپاهان

شاگردان قلعه نوعی که در ده بازی ابتدایی خود تنها یک گل خورده اند و حالا ۲۲ امتیازی هستند در پنج هفته آینده با تیم های نفت آبادان، استقلال، نساجی، شهرخودرو و پیکان بازی خواهند کرد که دیدار مقابل تیم های استقلال و پدیده و تعیین کننده خواهد بود.

بازی های باقیمانده پرسپولیس

شاگردان کالدرون پس از سه باخت در شش بازی اول به خوبی خودش را بازیابی کرد و اکنون با ۱۹ امتیاز در تعقیب سپاهان هستند. مزیت سرخ های تهرانی به دیگر تیم ها در این است که آن ها بازی های خود با تیم های مدعی را انجام داده اند. پرسپولیس در پنج هفته آینده باید با نفت مسجدسلیمان، نساجی، ذوب آهن، گل گهر و سایپا بازی کنند و این شانس را دارند که به سپاهان برسند.

بازی های باقیمانده استقلال

شاگردان استراماچونی که با پنج برد پیاپی ۱۸ امتیازی شده و به جرات آماده ترین تیم لیگ برتر است با توجه به بازی مستقیم با سپاهان و شهرخودرو، شانس قهرمانی نیم فصل اول را هم دارد. آبی ها به جز سپاهان و شهرخودرو که هر دو از مدعیان کسب نصف جام لیگ نوزدهم هستند، با تیم های نساجی، پیکان و شاهین بازی خواهند کرد.

بازی های باقیمانده شهرخودرو

شاگردان یحیی گل محمدی که با یک بازی کمتر و ۲۰ امتیاز در مکان دوم جای گرفته اند در صورت برد در تک بازی عقب افتاده خود می توانند صدرنشین شوند. شهرخودرو در ادامه راه برای کشب عنوان قهرمانی نیم فصل باید به مصاف تیم های گل گهر، تراکتور، نفت آبادان، استقلال، سپاهان و نساجی بروند. تردیدی وجود ندارد که شهرخودرو از مدعیان جدی قهرمانی نیم فصل اول خواهد بود.

بازی های باقیمانده تراکتور

شاگردان دنیزلی به رغم درخششی کم نظیر در ابتدای راه حالا با سه شکست پیاپی دوران افت خود را طی می کنند. کهکشانی ها که اصلا گل نمی خوردند، در سه بازی اخیر به اندازه تمام هفته های قبلی گل خورده و حالا با ۱۷ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به شهرخودرو که یک بازی کمتر دارد، در رده پنجم است. تبریزی ها در پنج هفته آینده به ترتیب به مصاف شهرخودرو، پیکان، شاهین، ماشین سازی و فولاد خواهند رفت.