طرح «امداد فرهنگی» در مناطق زلزله‌زده میانه اجرا می‌شود
طرح «امداد فرهنگی» در مناطق زلزله‌زده میانه اجرا می‌شود
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی گفت: طرح «امداد فرهنگی» در مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه اجرا می‌شود.

به گزارش عصرتبریز، علی بینش با اعلام این مطلب افزود: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور در تعدادی از روستاهای زلزله‌زده شهرستان میانه – که بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند – برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی را به منظور کاهش آلام روحی کودکان و نوجوانان و ایجاد نشاط اجتماعی در بین آنان برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق بازدیدهای انجام شده از روستاهای زلزله‌زده شهرستان میانه و هماهنگی‌های صورت گرفته، مربیان کانون استان آذربایجان شرقی با همکاری و مشارکت کانون‌ پرورش فکری استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل ضمن حضور در برخی روستاهای زلزله‌زده و استقرار کتاب‌خانه‌های سیار، اقدام به اجرای فعالیت‌های متنوعی مانند قصه‌گویی، پخش فیلم و انیمیشن، برگزاری بازی‌های بومی و محلی و مسابقه می‌کنند.

بینش همچنین خاطرنشان کرد: با هدف تقویت روحیه و افزایش اعتماد به نفس در بین نوجوانان، کارگاه‌هایی با عنوان «حال خوب زندگی» از سوی مربیان کانون برای این گروه از مخاطبان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: روستاهای ورنکش و ورزقان از توابع بخش ترکمنچای شهرستان میانه از جمله مناطق تحت پوشش طرح امداد فرهنگی کانون خواهد بود.

گفتنی است، ساعت ٢:١٧ بامداد روز جمعه زمین لرزه ۵.٩ ریشتری در عمق ۲ کیلومتری شهرستان میانه (ترکمچای) در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.