۴ نکته مهم در مورد تراکتوری‌های لیست جدید ویلموتس
۴ نکته مهم در مورد تراکتوری‌های لیست جدید ویلموتس
تراکتوری‌های لیست جدید ویلموتس به مانند اکثر دفعات قبل شامل سه بازیکن می‌شود.

به گزارش عصرتبریز، لیست جدید تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با عراق از سوی کادر فنی اعلام شد و ۲۴ بازیکن دعوت شده از امروز کار خود را آغاز خواهند کرد که البته لژیونرها به مرور به جمع اردونشینان اضافه می‌شوند. مسعود شجاعی، محمدرشید مظاهری و احسان حاج‌صفی سه بازیکن تیم تراکتور هستند که نام شان در لیست ویلموتس دیده می شود. در مورد تراکتوری های لیست جدید ویلموتس نکاتی را برایتان آماده کرده ایم که خواندش خالی از لطف نیست:

۱- در زمان سرمربیگری کارلوس کی روش، همواره شاهد حضور سه بازیکن تراکتور در تیم ملی بودیم. اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی سه تراکتوری بودند که کی روش فصل گذشته در تیمش از آنها استفاده می کرد و این بار شاهد آن هستیم که از نظر کمی، ویلموتس نیز به مانند کی روش از سه بازیکن تراکتور برای حضور در تیم ملی دعوت کرده است. با توجه به اضافه شدن مظاهری به جمع ملی پوشان تراکتور، شاهد خط خوردن دژاگه ای هستیم که در سال های اخیر جزو نفرات ثابت لیست تیم ملی بود.

مسعود شجاعی

۲- احسان حاج صفی با انجام ۱۰۹ بازی ملی، پر سابقه ترین بازیکن لیست فعلی به شمار می رود. مسعود شجاعی دیگر تراکتوری تیم ملی هم با انجام ۸۶ بازی دومین بازیکن پر سابقه لیست فعلی به شمار می رود. رشید مظاهری به عنوان سومین تراکتوری حاضر در لیست، تنها سه بازی ملی در کارنامه دارد.

۳- از میان سه بازیکن تراکتوری حاضر در لیست اولیه، به نظر می رسید که احسان حاج صفی تنها بازیکنی باشد که حضورش در ترکیب اصلی قطعی باشد اما به دلیل آنچه که مصدومیت عنوان‌شده احسان در آخرین ساعات روز یکشنبه از لیست تیم ملی خط خورد. شجاعی و مظاهری اما حضورشان در ترکیب اصلی با اما و اگرهایی همراه است. حضور بیرانوند در درون دروازه و تعدد هافبک های باکیفیت و جوان باعث شده تا شجاعی و مظاهری برای حضور در ترکیب اصلی شرایط دشواری داشته باشند.

رشید مظاهری در دیدار تراکتور و پارس جنوبی

۴- از میان تراکتوری هایی که به تیم ملی دعوت نشده اند اما امیدوار هستند تا در اردوهای بعدی در لیست ویلموتس حضور داشته باشند می توانیم به محمدرضا خانزاده و رضا اسدی اشاره کنیم. خانزاده که در دوران کی روش جزو حاضرین همیشگی لیست تیم ملی بود هنوز نتوانسته نظر سرمربی جدید را جلب کند. اسدی نیز در تلاش است تا با حفظ روزهای خوب خود در فصل جدید در اردوهای بعدی جزو ملی پوشان باشد. اشکان دژاگه با وجود بالا رفتن سنش هنوز امیدوار به بازگشت به لیست تیم ملی است گرچه برای رسیدن به این هدف، هافبک باتجربه تراکتوری ها کار دشواری دارد.